ولایت معیار راه درست است
کد خبر: 4080008
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
همگام با شهدای فارس / 54

ولایت معیار راه درست است

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «حجت باقری» یکی از شهدای مدافع حرم فارس آمده است: «اگر می‌‌خواهیم خود را محک بزنیم باید ببینیم چقدر پیروی از ولایت می‌کنیم و در مسیر ولایی هستیم و بدانیم که اگر غیر از این باشد منحرف‌ شده‌‌ایم. امروز ولایت، ملاک و معیار میزان است که راه را گم نکنیم پس باید مطیع محض باشیم».

شهید حجت باقری، شهید مدافع حرم فارسدر طی بیش از دو سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده‌اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت. همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و ۹ شهید مدافع سلامت دانشگاه را در این بخش معرفی کردیم. در ادامه با شهدای مدافع حرم آشنا می‌شویم که مطلب امروز بخش همراه با شهدا به شهید «حجت باقری»، از شهدای مدافع حرم استان فارس اختصاص دارد.

شهید حجت باقری

تاریخ و محل تولد: ۱/۳/۱۳۶۴ فراشبند فارس

تاریخ و محل شهادت: ۱۳/۱۱/۱۳۹۴ نبل و الزهرا- سوریه

شهید «حجت باقری» در روز یکم خرداد سال ۱۳۶۴ در فراشبند شهرستان کازرون استان فارس به دنیا آمد. بعد از طی دوران تحصیل و خدمت سربازی، در سال ۱۳۸۴ موفق به پذیرش در دانشگاه امام حسین(ع) شد. دوره عمومی تربیت پاسداری و کاردانی خود را در مجتمع دانشگاهی حضرت امیرالمومنین (ع) اصفهان گذارند. در سال ۱۳۸۷ پس از اتمام دوره کاردانی، برای ادامه خدمت به تیپ هوابرد المهدی(عج) جهرم معرفی شد.

رشادت‌های او در این دوران به ویژه پرش‌های متعدد او با چتر از بالگرد، زبانزد همکارانش بود. هر چند که در کنار این ویژگی‌های رزمی، داشتن صفات اخلاقی مانند قاطعیت در کار، صبوری و دیگر ویژگی‌های شخصیتی او، باعث شد که بارها از طرف بازرسان ستاد کل نیروهای مسلح مورد تشویق قرار گیرد.

در سال۱۳۹۰ در دوره تکاوری شرکت کرد و در آن دوره تمامی آموزش‌های ویژه و سخت نیروهای مخصوص را با موفقیت گذراند و به عنوان فراگیر نمونه انتخاب شد.

شهید حجت باقری در سال ۱۳۹۱ برای برقراری امنیت پایدار در نقاط صفر مرزی جنوب شرق کشور به آن منطقه اعزام شد و در سال ۱۳۹۳ نیز به مرزهای شمال غرب کشور و ارتفاعات صعب العبور و مملو از برف این منطقه اعزام شد و با تمام توان و با موفقیت، از مرزهای این منطقه محافظت کرد.

شهید حجت باقری در سال ۱۳۹۳ به عنوان فرمانده و پاسدار نمونه انتخاب و معرفی شد که در همان سال نیز به صورت داوطلب، برای کمک مستشاری به رزمندگان مقاومت در آن سوی مرزها، به منطقه شامات اعزام شد. در آنجا با طرح‌ریزی‌های موفق در کنار ارتش سوریه و نیروهای مردمی، چندین نقطه حساس در منطقه تصرف و تثبیت شد.

شهید حجت باقری در ۲۵ آذرماه سال 1394 برای دومین بار همراه با دیگر تکاوران تیپ امام سجاد (ع) عازم سوریه شد که با رشادت‌های او و دیگر رزمندگان جبهه مقاومت، دو شهر استراتژیک و شیعه نشین نبل و الزهرا که چهار سال در محاصره دشمن بود، آزاد شد. سرانجام در ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۴ در حین انجام عملیات مهم و غرورآفرین در روستای حردتین در شمال حلب، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.

خاطرات شهید از زبان همرزمانش:

- یکی از همرزمان شهید باقری می‌‌گفت: با وجود اینکه سن و سال زیادی نداشت و تنها یک سوم از خدمتش طی شده بود، در این مدت رشد چشمگیری کرده بود. مخصوصا از نظر اطلاعات نظامی و تاکتیکی وقتی در جمع نیروهای تحت امر خود صحبت می‌کرد و یا کار آموزشی انجام می ‌داد، یادآور شهید حسن باقری و شهید مهدی زین‌الدین بود که در سنین کم چطور یک عملیات را هدایت می‌کردند.

- یکی دیگر از همرزمان شهید می‌گوید: برای سرکشی به پایگاه مرزی پایگاهی که تحت فرماندهی شهید باقری بود رفتم. دیدم کنار ساختمان در حال ساخت پایگاه بود، با لباس نظامی سلاح به دوش داشت، گچ به داخل ساختمان انتقال می ‌داد و همراه کارگرها مشغول به کار بود.

فرازی از وصیتنامه شهید:

... خانواده عزیز، همسر مهربانم و دوستان من، امروز دشمن با تمام توان خود تمام اسلام را نشانه رفته است و برای اینکه دشمن را نا امید کنیم، باید در مسیر پیروی از ولایت حرکت کنیم. خط ولایت خطی است که مسیر درست و راست و روشن را به ما نشان می‌‌دهد و اگر می‌‌خواهیم خود را محک بزنیم باید ببینیم چقدر پیروی از ولایت می‌کنیم و در مسیر ولایی هستیم و بدانیم که اگر غیر از این باشد منحرف‌ شده‌‌ایم. امروز ولایت، ملاک و معیار میزان است که راه را گم نکنیم پس باید مطیع محض باشیم...

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha