آشنایی با شهید «جواد فقیه»
کد خبر: 3954269
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
همگام با شهدای سلامت فارس / 22

آشنایی با شهید «جواد فقیه»

شهید «جواد فقیه» یكی از شهدای سلامت استان فارس است كه در حمله هوایی رژیم بعث عراق به بیمارستان مسلمین شیراز به فوز عظیم شهادت دست یافت.

مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های انقلاب شکوهمند اسلامی در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌ها، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده که در روزهای دوشنبه هر هفته با این آلاله‌های جاویدان آشنا می‌شویم. در این شماره با شهید «جواد فقیه» یکی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی آشنا می‌شویم.

شهید «جواد فقیه»

تاریخ و محل ولادت: ۲۳آذر۱۳۳۲، استهبان

تاریخ و مکان شهادت: ۳۰ بهمن۱۳۶۵، مقر صاحب‌الزمان(عج) شیراز

محل خدمت: بیمارستان شهید دکتر چمران

برشی از کتاب پروانه‌های بی پروا؛ زندگینامه شهدای دانشجو و کارمند دانشگاه علوم پزشکی شیراز

شهید فقیه در سال ۱۳۳۲ در شهرستان استهبان به دنیا آمد و مدتی از دوران زندگی‌اش را در این شهرستان سپری کرد. او بعدها همراه با خانواده به شیراز مهاجرت کرد و در بیمارستان شهید چمران شیراز به‌عنوان راننده آمبولانس مشغول به خدمت شد.

آغاز جنگ تحمیلی مرحله جدیدی از فعالیت‌‌های این شهید عزیز بود. این شهید بزرگوار مخلصانه در پشت جبهه برای امداد و کمک‌رسانی به مجروحان جنگی تلاش می‌کرد و با وجود داشتن ۳ فرزند خردسال، برای دفاع از میهن عزیز اسلامی‌مان، غیرتمندانه در صحنه‌های نبرد حضور داشت.

در طی ۸ سال دفاع مقدس، دشمن بعثی که گمان نمی‌برد رزمندگان این‌گونه داوطلبانه و عاشقانه در میدان رزم حاضر شوند و استقامت کنند، برای جبران شکست‌های خود و با هدف ایجاد رعب و وحشت در بین مردم ایران، در صدد حمله و بمباران شهرهای ایران برآمد و بسیاری از هم‌‌میهنان بی‌دفاع مان را در زیر آتش موشک و حملات هوایی به خاک و خون کشید.

در یکی از حملات هوایی عراق به شهر شیراز، بیمارستان مسلمین شیراز مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار گرفت. در جریان این حادثه شهید فقیه که در حال کمک به مجروحان و جا به جایی بیماران بود، در زیر ویرانه‌ها و خرابی‌ها مظلومانه به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha