مسئولیت پیشبرد انقلاب بر دوش دانش‌آموزان است
کد خبر: 4168325
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
همگام با شهدای فارس / 61

مسئولیت پیشبرد انقلاب بر دوش دانش‌آموزان است

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «حمیدرضا کارگر»، یکی از شهدای دفاع مقدس استان فارس تأکید شده است که مسئولیت پیشبرد انقلاب اسلامی بر دوش دانش‌آموزان است.

شهید حمیدرضا کارگر، شهدای دفاع مقدسدر طی بیش از سه سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده‌اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت.

همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان‌گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و در ادامه نیز با شهدای مدافع حرم استان که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند و سپس با شهدای استان فارس آشنا شدیم.

این بخش از «همراه با شهدا» به شهید «حمیدرضا کارگر»، از شهدای 8 سال دفاع مقدس استان فارس اختصاص دارد تا با زندگی و شخصیت این شهید والامقام، بیشتر آشنا شویم.

شهید «حمیدرضا کارگر» 

تاریخ و محل تولد: پنجم اسفندماه 1342 در خرمشهر

تاریخ و محل شهادت: بیست و پنجم آبان 1361 در عملیات محرم

شهید کارگر پنجم اسفند ماه 1342 در خرمشهر دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت. دوره تحصیلی دبیرستان را می‌گذارند که جنگ تحمیلی شروع شد و او با خانواده به جهرم عزیمت کرد، اما پدر برای دفاع از شهر ماند. پس از چندی که از امن بودن مکان خانواده خیالش راحت شد و خبر اسارت پدر را نیز شنید، دیگر تاب ماندن نداشت و عازم خرمشهر شد.

این شهید بزرگوار سرانجام 25 آبان 1361 در عملیات محرم با اصابت ترکش به گلو به شهادت رسید و مفقوالجسد شد. پیکرش پس از 16 سال تفحص و در گلزار شهدای فردوس جهرم به خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه شهید «حمیدرضا کارگر» 

بسم الله الرحمن الرحیم- إنّ اللّه یحبّ الّذین یقاتلون فی سبیله صفًّا کأنّهم بنیانٌ مرصوصٌ.

«به‌درستی که خداوند دوست دارد کسانی که مبارزه و جهاد می‌کنند در راه خدا و گوئی در استقامت مانند دیواری هستند که از سرب ریخته شده است»

السلام علیکم

«شهادت کمال انسان است» امام خمینی

با سلام و درود فراوان به رهبر عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی و با درود بر تمامی افرادی که دنباله‌رو راه شهدایند.

مسئولیت پیشبرد انقلاب بر دوش دانش‌آموزان است.

سخنانی چند با مربیان و دبیران محترم؛

برادران و خواهران مربی، مسئولیت شما درس آموختن به محصلین می‌باشد. مسئولیتتان را خوب عمل کنید و این تذکر را از من حقیر بپذیرید. موقعی که برادران و خواهران محصل در کلاس، درسشان تمام شده و در حال بیکاری به‌سر می‌برند، شماها برای آنان از مطالب غیر درسی صحبت کنید. از قبیل مسئولیتی که در پیشبرد انقلاب اسلامی به دوش آنان می‌باشد، زیرا که سخنان شماها برای آنان نقشی موثر دارد.

محصلین به گوش باشید.

سخن دیگر با برادران و خواهران محصل است. برادران محصل با حاضر شدن شماها در سر کلاس سبب می‌شود که حیله و نیرنگ منافقان و کفار و... خنثی شود و شما ای خواهران مبارز، با حجاب و عفت و پاکدامنی خود سبب می‌شوید که ضربه شدیدی به دهان یزیدیان زده شود. برادران و خواهران، شماها می دانید که امام خمینی فرموده است «اسلام با خون رشد کرده است و با خون هزاران هزار جوانان پاک و با تقوی و پرهیزگار.»

جوانان نگذارید که خون شهدا هدر رود.

شماها نگذارید که خون این جوانان پاک به هدر رود و صهیونست‌ها و امپریالیزم‌ها که قصد دارند خون این عزیزان را به هدر رسانند، شماها نگذارید نقشه آنان عملی شود، مسئولیت‌های شما در پیشبرد انقلاب اسلامی این است که در مرحله اول، امام را دعا کنید و به دستورات امام عمل نمایید و از هر راهی و به نحوی از انقلاب اسلامی و امام دفاع کنید و قدر امام جمعه شهرتان حضرت آیت‌الله آیت‌الهی را بدانید و دستورات آن را بپذیرید و عمل نمایید و هیچگاه صفوف نماز جمعه را خالی نگذارید و همچنین صفوف نماز جماعت یومیه هم فراموش نشود و صبر و استقامت خود را فراموش نکنید.

حلالم کنید

برادران همکلاسی جهرمی و خونین شهری و دوستان؛

اگر من در گذشته عمل ناپسندی انجام داده‌ام، مرا حلال کنید. پدرم که زحماتی زیاد در طول عمر برایم کشیدی و آرزو داشتم که باز شما را ملاقات کنم.

ای مادرم که خیلی مهربان و دلسوز بودی و من در دامان شما تربیت شدم و ای برادران و خواهرانم، شماها هم در حقم زحماتی کشیدید، مرا حلال کنید.

پدر و مادرم و خواهرانم و برادرانم و... من شما را خیلی دوست دارم، ولی اسلام را بیشتر از شماها دوست دارم و من در آن راهی گام نهادم که خداوند بزرگوار آن را برای انسان‌ها باز گذاشته‌اند. عموم مردم خواستارم که من را حلال کنند. دوستان راهم را ادامه دهید.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha