مردانه از اسلام دفاع می‌کنیم
کد خبر: 4175756
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
همگام با شهدای فارس / 62

مردانه از اسلام دفاع می‌کنیم

در بخشی از وصیت‌نامه شهید رضا حمیدی، یکی از شهدای دوران دفاع مقدس استان فارس آمده است:‌ «مردانه از اسلام و انقلاب اسلامى خودمان دفاع مى‌کنیم که حتماً پیروز است».

شهید رضا حمیدی، شهید دفاع مقدس فارسدر طی بیش از سه سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده‌اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت.

همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان‌گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و در ادامه نیز با شهدای مدافع حرم استان که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند و سپس با شهدای استان فارس آشنا شدیم.

این بخش از همراه با شهدا به شهید «رضا حمیدی»، از شهدای هشت سال دفاع مقدس استان فارس اختصاص دارد تا با زندگی و شخصیت این شهید والامقام، بیشتر آشنا شویم.

شهید «رضا حمیدی»

تاریخ و محل تولد: پانزدهم آذر 1341 شهرستان نی‌ریز

تاریخ و محل شهادت: هفتم خرداد سال 1361 در عملیات بیت المقدس

شهید «رضا حمیدی» 15 آذر 1341 در شهرستان نی‌ریز دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند و دوره هنرستان را در مدرسه شهید نواب صفوی پشت سر گذاشت.

با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این نهاد درآمد و فعالانه در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی شرکت کرد. پس از آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و سرانجام هفتم خرداد سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه شهید «رضا حمیدی»

«راستى چقدر زیبا و پرمعنا است شهادت در راه خدا، شهادتى که هر مسلمان آزاده باید آن را دنبال کند تا به آن برسد و باید همیشه در صحنه حق علیه باطل و با ایمان راسخ حضور پیدا کند و با دشمنان داخلى و خارجى اسلام که همانا منافقین و صدام و آمریکا و شوروى هستند، بجنگد و تا آخرین قطرات خون خود را در راه خدا به زمین بریزید.

مردانه از اسلام و انقلاب اسلامى خودمان دفاع مى‌کنیم که حتما پیروز است و حال که در جبهه و در سنگر نشستم وصیت‌نامه خود را تنظیم مى‌کنم.

ساعت‌ها و دقیقه‌ها را پشت سر مى‌گذارم که لحظه‌اى که جان ناقابل خود را فداى اسلام کنم، آن وقت‌ عید این بنده حقیر است».

انتهای پیام
captcha