تأثیر ولایت الله در عاقبت‌بخیری
کد خبر: 4085088
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
همگام با شهدای فارس / 55

تأثیر ولایت الله در عاقبت‌بخیری

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «فرهاد طالبی»، یکی از شهدای مدافع حرم فارس آمده است: «اگر انسان تحت ولایت الله باشد، مرتبا از ظلمت به سمت نور می‌رود. شاید انسانی بگوید من با نماز از ظلمت به نور می‌روم نه با ولایت الله؟ نه! با نماز نمی‌روی با ولایت می‌روی. وقتی ولایت نباشد انسان را از خداوند دور می‌کند».

شهید فرهاد طالبی، شهید مدافع حرم فارسدر طی بیش از دو سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده‌اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت. همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و ۹ شهید مدافع سلامت دانشگاه را در این بخش معرفی کردیم. در ادامه با شهدای مدافع حرم آشنا می‌شویم که مطلب امروز بخش همراه با شهدا به شهید «فرهاد طالبی»، از شهدای مدافع حرم استان فارس اختصاص دارد.

شهید فرهاد طالبی

تاریخ و محل تولد: ۱/۳/۱۳۷۲ روستای دهنو فاضلی شهرستان لامرد

تاریخ و محل شهادت: ۲۰/۶/۱۳۹۷ شهر حلب در سوریه

شهید فرهاد طالبی در روز اول خرداد سال ۱۳۷۲ در روستای دهنو فاضلی از توابع دهستان شیخ عامر بخش چاه ورز شهرستان لامرد دیده به جهان گشود. او بعد از گذراندن دوره ابتدایی در زادگاهش، دوره راهنمایی را در مدرسه نمونه شهید عابدی اوز و دوران متوسطه را در دبیرستان‌های نمونه شهید نصیری لار و حضرت امام صادق (ع) لامرد با موفقیت به پایان رسانید. او در کنکور در رشته مهندسی هسته‌ای با رتبه خوبی پذیرفته شد، اما عشق و علاقه وافر او به مکتـب سیـدالشهدا(ع) و درس طلبگی، موجب شد تا با جدّیت وارد حوزه علمیه خفر شــود. پس از سه سال فراگیری دروس حوزوی در آن مدرسه، وارد حوزه علمیه قوام شیراز شد و پایه ششم حوزوی خود را در آنجا به اتمام رساند. همزمان با دوران تحصیل به ‌عنوان امام جماعت در مسجد بازار وکیل شیراز و چند مسجد و مدرسه به اقامه نماز جماعت پرداخت.

علاوه بر خصوصیات بارز اخلاقی او که زبانزد خاص و عام بود، شهید طالبی به ورزش نیز علاقه‌مند بود و به عنوان دروازه‌بان در تیم‌های فوتبال ستارگان دهنو فاضلی و امید شیخ فعالیت داشت.

شهید طالبی در تاریخ یازدهم تیر ۱۳۹۷ رهسپار سوریه شد تا از حرم حضرت زینب کبری(س) دفاع کند و سرانجام در تاریخ بیستم شهریور ۱۳۹۷ مصادف با اول محرم‌الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری در سن ۲۵ سالگی براثر ترکش مین در یکی از مناطق عملیاتی سوریه به دست داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد که پس از بازگشت پیکرش به میهن اسلامی، در تاریخ بیست و پنجم شهریور و طی مراسم باشکوهی، در زادگاهش به خاک سپرده شد.

خاطرات شهید از زبان مادرش:

- در آخرین تماس فرهاد گفت نگران نباش مادر که ششم محرم برمی‌گردم و همان ششم محرم هم بازگشت. افتخار می‌‌کنم که پسرم در این راه و به خاطر حضرت زینب (س) شهید شده است.

خاطرات شهید از زبان همرزمش:

- شهید طالبی در جبهه مقاومت چندین کیلومتر طی می‌کرد و برای رزمندگان مدافع حرم آب ‌خنک تهیه می‌‌کرد و نمی‌گذاشت رزمندگان تشنه باشند، اما کمتر دیدیم خودش آب بخورد. همواره شهید طالبی در معرفی خودش می‌گفت: من ایرانی‌ام و انتخاب‌شده حضرت زینب(س) هستم.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

... اگر انسان تحت ولایت الله باشد، مرتبا از ظلمت به سمت نور می‌رود. شاید انسانی بگوید من با نماز از ظلمت به نور می‌روم نه با ولایت الله؟ نه! با نماز نمی‌روی با ولایت می‌روی. وقتی ولایت نباشد انسان را از خداوند دور می‌کند. به عاشورا نگاه کن؛ مگر عاشورایی‌ها نماز نمی‌خواندند؟ چرا می‌خواندند؛ اما نماز بی ولایت می‌خواندند شدند اشقیای کربلا. با همان نماز صبح؛ اما شدند اشقیای کربلا...

انتهای پیام
captcha