فرمایشات قرآنی اهل بیت(ع) را در عمل نشان دهیم
کد خبر: 4060835
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
همگام با شهدای فارس / 47

فرمایشات قرآنی اهل بیت(ع) را در عمل نشان دهیم

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «محمد استحکامی» از شهدای مدافع حرم استان فارس آمده است: «باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که فرمایشات قرآنی و اهل بیت(ع) و نائب امام زمان(عج) را خوب درک کرده و در زندگی و روش و رفتار و کردار و عمل‌مان نشان دهیم، تا سعادتمند شویم».

شهید محمد استحکامی، شهید مدافع حرم استان فارسدر طی دو سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده‌اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت. همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و ۹ شهید مدافع سلامت دانشگاه را در این بخش معرفی کردیم. در ادامه با شهدای مدافع حرم آشنا می‌شویم که مطلب امروز بخش همراه با شهدا به شهید «محمد استحکامی» از شهدای مدافع حرم استان فارس اختصاص دارد.

شهید محمد استحکامی 

تاریخ و محل تولد: ۱۴/۴/۱۳۶۲ جهرم

تاریخ و محل شهادت: ۲۷/۷/۱۳۹۴ حومه حلب (شهر عبطین) سوریه

شهید محمد استحکامی در ۱۴ تیرماه سال ۱۳۶۲ مصادف با شب ۲۳ ماه مبارک رمضان در یک خانواده مذهبی در جهرم به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در دبستان شهید طالقانی و دوران راهنمایی را در مدرسه شهید سلیمی گذراند. در طی دوران تحصیل هموراه جزو دانش آموزان کوشا و بااخلاق مدرسه بود.

در دوران دبیرستان در مدرسه نیک ذات و در رشته کامپیوتر ادامه تحصیل داد و بعد از اخذ مدرک فنی، عازم خدمت سربازی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهرم شد. بعد از اتمام خدمت سربازی به استخدام تیپ المهدی(عج) درآمد و به مدت ۱۱ سال در آنجا خدمت کرد. شهید محمد استحکامی در سال ۱۳۸۵ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج، دو پسر هستند.

زمانی که ماموریت سوریه برای او پیش آمد، شهید محمد استحکامی با همرزمانش به سرعت عازم منطقه شد. در طی این ماموریت و به گفته همرزمانش، فعالیت‌ها و تلاش‌های تاثیرگذاری در دفاع از حرم اهل بیت (س) داشت تا اینکه در اواخر مهرماه ۹۴ در مبارزه با تکفیری‌‌های تروریست، در سن ۳۲ سالگی به شهادت رسید و افتخار خادمی و دفاع از حرم حضرت عقیله بنی‌ هاشم (س) را در کارنامه افتخارات زندگی خود کسب کرد و سرانجام در عصر روز تاسوعای همان سال، در جوار گلزار شهدای رضوان جهرم به خاک سپرده شد.

خاطرات شهید از زبان همسرش:

- همسرم آرامش خاصی داشت و بسیار متین بود. هیچ‌وقت صدای بلندش را کسی نشنید؛ چرا که خیلی راحت با مسایل و مشکلات کنار می‌آمد.

- ساده زیستی، کمک کردن به دیگران، حساس بودن نسبت به پرهیز از غیبت، همچنین مقید بودن به خمس دادن از ویژگی‌های بارز محمد بود. هر زمان که سال خمسی می‌رسید، محمد حتی حبوبات داخل کابینت آشپزخانه را هم حساب می‌کرد و خمس مالش را پرداخت می‌کرد.

- وقتی همسرم کارهای اعزامش را انجام ‌داد خیلی دلم شور می‌زد. مدرسه‌‌ها تازه شروع شده بود، دوست داشتم که الان نرود و رفتنش را بگذارد برای تابستان؛ اما محمد رفتنش قطعی بود. انگار خودش یقین داشت که رفتنش برگشتی ندارد. از آرامشی که در چهره اش موج می زد، فهمیده بودم که اگر برود، حتما شهید می‌شود.

وصیت‌نامه شهید محمد استحکامی:

... همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: «پیرو ولایت فقیه باشید تا به مملکت و اسلام ضربه نخورد»، اصل ولایت فقیه اصل بسیار مهمی است که همه کسانی که به خدا و اهل بیت(ع) اعتقاد دارند، باید توجه ویژه به آن داشته باشند.

هر کجا که دور شویم و غفلت کردیم ضربه خوردیم. مطمئن باشید که دین خدا و اسلام را خود خداوند به واسطه حجت خودش بر روی زمین محافظت می‌کند و حجت خدا بر روی زمین که امام زمان (عج) هستند، به واسطه نائب آن حضرت که بلاشک مقام معظم رهبری هستند مدیریت می‌شود و وظیفه ما در این برهه از زمان که تمام کفر مقابل اسلام ایستاده‌اند تا آن را تضعیف و به خیال پوچ و بیهوده خود نابود کنند، سنگین است و باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که فرمایشات قرآنی و اهل بیت(ع) و نائب امام زمان(عج) را خوب درک کرده و در زندگی و روش و رفتار و کردار و عمل‌مان نشان دهیم، تا سعادتمند شویم.

به گفته شهید اهل قلم (آوینی): اگر شهید نشدیم لاجرم باید مُرد ... چه بهتر که انسان به واسطه ریختن خون خودش بتواند به دین اسلام کمک کند. چه چیزی بالاتر از این است که خیر دنیا و آخرت در پی دارد. البته این مطلب را بگویم که شهادت را به هر کس نمی‌دهند و خدا به بندگان ویژه خود می‌دهد و من این احساس را می‌کنم که لیاقت این امر را ندارم و از خدا می‌خواهم که این لیاقت را شامل من سر تا پاگناه و تقصیر کند ...

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha