شهید «كاوه فولادگر» را بیشتر بشناسیم
کد خبر: 3970565
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
همگام با شهدای سلامت فارس / 28

شهید «كاوه فولادگر» را بیشتر بشناسیم

امروز مصادف با سی و نهمین سالروز شهادت «كاوه فولادگر» یكی از شهدای سلامت فارس است. در این مجال به معرفی بیشتر این شهید والامقام می‌پردازیم.

مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس، در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده است که در روزهای دوشنبه هر هفته، با این آلاله‌های جاویدان آشنا می‌شویم. در این مطلب و همزمان با سی و نهمین سالروز شهادت شهید «کاوه فولادگر» با این شهید حوزه سلامت بیشتر آشنا می‌شویم.

شهید کاوه فولادگر

تاریخ و محل ولادت: ۲۶ خرداد۱۳۳۸، آبادان

تاریخ و محل شهادت: ۲۰ اردیبهشت۱۳۶۱، خرمشهر (عملیات بیت‌المقدس)

رشته‌ تحصیلی: پزشکی شیراز ورودی ۱۳۵۷

برشی از کتاب پروانه‌های بی پروا؛ معرفی و زندگینامه شهدای دانشجو و کارمند دانشگاه علوم پزشکی شیراز

۶۲ سال قبل در شهر آبادان پسری به دنیا آمد که نامش را کاوه گذاشتند. او با اینکه در خانواده‌‌ای نسبتاً متمکن متولد شد؛ اما در سن دوازده سالگی غم از دست دادن پدر بر چهره اش نشست. با همان هوش و استعداد فراوانی که داشت دوران تحصیل از ابتدایی تا مقطع دیپلم را به عنوان شاگرد اول در همان شهر آبادان گذراند. در دوران کودکی و نوجوانی اش مبتلا به چند بیماری سخت شد؛ اما از آنجا که قرار بود ختم زندگیش با شهادت رقم بخورد، به خواست الهی از تمامی این بیماری ‌ها نجات پیدا کرد. کاوه از همان بچگی مقید به انجام فرایض دینی بود و به همین خاطر در بین خانواده و اعضای فامیل به‌ عنوان پسری مذهبی و درسخوان معروف شده بود.

سال ۱۳۵۷ در رشته‌ پزشکی دانشگاه شیراز پذیرفته شد؛ اما چون این دوران مصادف بود با انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌‌ها، وارد نهادهای انقلابی سپاه و بسیج شد و چندین مرتبه به کردستان اعزام شد تا در نبرد با ضد انقلاب مبارزه کند. پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه ‌ها، به سنگر علم و دانش و شهر شیراز برگشت. بوی شهید و شهادت که در شهرها پیچید، کاوه را هم مجنون کرد و رهسپار دیار کربلای ایران شد. شروع عملیات بیت‌‌المقدس تازه کلید خورده بود و کاوه روز نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ از طریق کمیته‌ بهداشت و درمان جهاد سازندگی استان فارس، به جبهه‌‌های جنوب اعزام شد؛ اما بعد از مدتی در مرحله‌ دوم عملیات بیت‌‌المقدس سبکبال و عاشقانه به ‌سوی معبود همیشگی ‌اش پرواز کرد. تا مدت‌ها جسدش مفقودالاثر بود تا اینکه در سیزدهم خرداد ماه سال ۱۳۷۰، پیکر پاکش را گروه‌‌های تفحص یافتند و بعد از ۹ سال فراق و دوری، به آغوش خانواده ‌اش در آبادان بازگشت.

انتهای پیام
captcha