به گزارش ایکنا از فارس، محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز یکشنبه، 11 آبانماه در گردهمایی مدیران و رؤسای جدید ادارات آموزش و پرورش این استان با اشاره به اجرای برنامه صبحگاهی مبنی بر نشاط در مدارس اظهار کرد: این طرح شامل نرمش، سرود و ورود با روحیه شاد به کلاس درس است و تاکنون در یک هزار مدرسه استان فارس اجرا شده است.
وی با تأکید بر ضرورت تمرکز مدیران بر فضای تعلیم و تربیت و اجتناب از ورود به حاشیهها به خصوص در فضای مجازی بیان کرد: مدیران باید تمام توان خود را صرف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش کنند و مطالعه و بهروز بودن اطلاعات را در برنامه کاری خود قرار دهند.
کلاری با تشریح تفاوتهای مدیریت و ریاست بیان کرد: مدیر نقش هدایت، مشاوره و تصمیمسازی دارد، در حالی که رئیس حالت تقابلی دارد. مدیر با احترام متقابل انگیزه و اشتیاق ایجاد میکند، اما ریاست صرفاً در حد کنترل امور عمل میکند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مدیر یک مجموعه باید مدیر همه سلایق و جریانها باشد و با ملاک قرار دادن رضایت خداوند، شایستهگزینی را مبنا قرار دهد، مردممحوری، تقوای کاری و همراهی با جامعه را از شاخصهای اصلی مدیریت برشمرد.
وی تحصیلات مرتبط، نظم، توان جسمی و روانی، تابآوری، صداقت، صبر و تسلط بر اسناد بالادستی از جمله سند تحول را از الزامهای مدیریتی دانست و گفت: مدیر باید در همه حوزهها توانمند باشد و بر جزئیات کار مجتمع آموزشی خود اشراف کامل داشته باشد.
کلاری تصریح کرد: رصد نیازها و رفع کمبودها از وظایف جدی مدیران است و این موضوع نیازمند تسلط بر کم و کیف فعالیتهای حوزه تعلیم و تربیت منطقه است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین نظارت مستمر بر طرحها و برنامههای در حال اجرا در سطح مدارس را ضروری دانست.
انتهای پیام