تا آخرین قطره خونم از قرآن و اسلام دفاع می‌كنم
کد خبر: 3964016
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
همگام با شهدای سلامت فارس / 25

تا آخرین قطره خونم از قرآن و اسلام دفاع می‌كنم

شهید قلیج اكبری سارویی، یكی از شهدای سلامت استان فارس است كه در نامه‌های خود همواره بر این نكته تأكید داشت: تا آخرین قطره خونم از قرآن و اسلام دفاع می‌كنم.

مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس، در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده که در روزهای دوشنبه هر هفته، با این آلاله‌های جاویدان آشنا می‌شویم. در این مطلب با شهید «قلیج اكبری سارویی» بیشتر آشنا می‌شویم.

شهید قلیج اکبری سارویی

تاریخ و محل ولادت: ۲اسفند۱۳۱۵، فیروزآباد

تاریخ و مکان شهادت: ۱۱اردیبهشت۱۳۶۱، منطقه‌ فکه

محل خدمت: بهداری فیروزآباد

برشی از کتاب پروانه‌های بی پروا (معرفی و زندگینامه شهدای دانشجو و کارمند دانشگاه علوم پزشکی شیراز)

شهید قلیج اکبری سارویی در اسفندماه ۱۳۱۵ در فیروزآباد به دنیا آمد. از همان سنین جوانی به استخدام اداره‌ بهداری وقت درآمد. بعد از اطمینان خاطر از کار و حرفه‌‌اش، با دختری از خانواده‌‌ای مذهبی، پیمان ازدواج بست که حاصل این زندگی مشترک دو فرزند دختر و چهار پسر بود.

شهید اکبری پیرو اسلام و مدافع انقلاب بود. زندگی آرامی داشت تا اینکه جنگ هشت‌ ساله آرامش مردمان این سرزمین را به هم زد. غیرت و میهن‌پرستی ‌اش به او اجازه نداد لحظه ‌ای درنگ کند؛ بنابراین مردانه‌وار، دل از خانواده و کار و زندگی دنیایی کند و به سمت جبهه‌‌ها عازم شد.

عاشقانه در میدان نبرد با بعثی ‌ها جنگید تا اینکه سرانجام به تاریخ ۱۱اردیبهشت۶۱ در منطقه‌ فکه، در حملات شدید عراقی‌‌ها به جمع یاران و همرزمانش پیوست.

 از این شهید بزرگوار نامه‌‌هایی به‌ جا مانده است، از همان نامه‌‌هایی که در طول دوران جنگ به خانواده‌‌اش می‌نوشت تا آن‌ها را از احوال و سلامتی‌‌اش، باخبر کند. در اکثر این نامه ‌ها این جمله به قلم او نوشته شده است: «تا آخرین قطره‌ خونم از قرآن و اسلام دفاع می‌‌کنم».

انتهای پیام
captcha