گسترش فرهنگ قرآنی نیاز به همراهی خیران دارد
کد خبر: 3975951
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

گسترش فرهنگ قرآنی نیاز به همراهی خیران دارد

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس با تأکید بر اینکه هر نوع مالی که بتوان صرف قرآن کرد، بسیار با ارزش است، گفت: برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و جذب افراد بیشتر به سوی قرآن نیاز به هزینه کردن داریم.

زهرا کسرایی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت ترویج وقف قرآنی یا راه‌اندازی خیریه‌های قرآنی گفت: طبق آماری که مسئولان اوقاف ارائه می‌دهند قریب 90 درصد موقوفات کنونی با نیات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به‌ویژه امام حسین(ع) هستند در صورتی که پیامبر(ص) در حدیث ثقلین قرآن و عترت را در کنار هم قرار داده و بر هر دو در کنار هم سفارش تأکید داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه به عنوان یک مسلمان باید همواره به سفارش پیامبر مکرم اسلام(ص) توجه داشته باشیم، افزود: مسلمانان به خصوص شیعیان توجه بسیار خوبی به بحث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارند اما متأسفانه قرآن بعضاً مورد غفلت واقع شده است.


بیشتر بخوانید:


کسرایی با اشاره به اهمیت ترویج وقف قرآنی اظهار کرد: از گذشته‌ در برنامه‌های مهد قرآنی رسمی را بنا نهاده بودیم که هر کسی به صورت ماهیانه برای سلامتی خویش و خانواده‌اش مبلغی به عنوان بیمه قرآن کنار می‌گذاشت و صرف فعالیت‌های قرآنی و گسترش فرهنگ قرآنی می‌کرد که بسیار سنت خوبی بود و هنوز هم برخی از قرآنیان این کار را انجام می‌دهند.

این حافظ کل قرآن با تأکید بر اینکه به طور کلی هر نوع پولی که بتوان صرف قرآن کرد، بسیار خوب و با ارزش است، به آیه 30 سوره فرقان «وَ قَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا؛ و پيامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من اين قرآن را رها كردند» اشاره کرد و گفت: در این آیه خداوند هم اشاره می‌کند پیامبر(ص) از مهجور کردن قرآن توسط امتش گلایه می‌کند پس باید این آیه را همانند سایر آموزه‌های قرآن نصب‌العین فعالیت‌های خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: به طور کلی هم وقف قرآنی بسیار خوب است که خیران و نیک اندیشان تشویق شوند، اموال خود را در راه قرآن وقف کنند و همچنین خیریه‌های قرآنی هم بسیار خوب است زیرا بودجه فعالیت‌های قرآنی بسیار کم است و بسیاری از اوقاف بودجه‌های قرآنی هم تحقق نمی‌یابد، پس برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی نیاز به همراهی و مشارکت خیران و نیک‌اندیشان داریم.

کسرایی با ابراز امیدواری از اینکه قرآن در قیامت شفیع همگان به‌ویژه نیک‌اندیشانی که در راه قرآن فعالیت می‌کنند، باشد، گفت: راه‌اندازی خیریه قرآنی کمک موقت پیوسته در طولانی بوده و وقف قرآنی هم کمک دائمی و هنگفتی در راه قرآن است که به نظر من هر دو این‌ها خوب است و امیدواریم که هزینه کردن برای قرآن در جامعه تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و جذب افراد بیشتر به سوی قرآن نیاز به هزینه کردن داریم، گفت: اعطای تسهیلات مختلف در ادارات، مؤسسات، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و غیره به قاریان و حافظان قرآن قطعاً تأثیر خوبی برای جذب افراد بیشتر به سمت قرآن خواهد داشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha