تغییر سبک زندگی؛ زمینه‌ساز وقف قرآنی / دولت در احداث دارالقرآن‌ها کمک کند
کد خبر: 3976141
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

تغییر سبک زندگی؛ زمینه‌ساز وقف قرآنی / دولت در احداث دارالقرآن‌ها کمک کند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس تربیت حافظان و قاریان را یک بعد فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: وقتی فرزندان ما به دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی می‌روند باید سبک زندگی آن‌ها تغییر کند و این مسئله هم زمینه‌ساز وقف قرآنی خواهد شد.

جمال پارسا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به نظرات اخیر جامعه قرآنی استان در خصوص وقف قرآنی یا راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی گفت: نظر من جمع بین این دو است که هر دو مورد خوب است.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و کسانی که متولی این کار هستند و همچنین جامعه قرآنی دست به دست هم دهند و فرهنگ وقف قرآنی را ترویج کنند، افزود: متأسفانه همه ما در این زمینه بد عمل کردیم. اگر مردم به اهمیت قرآن بیشتر آشنا شوند، بیشتر از قبل به کاربرد قرآن در زندگی خود توجه می‌کنند و قطعاً برای وقف قرآنی هم فعال‌تر می‌شوند.

پارسا بیان کرد: یکی از اشتباهاتی که در حوزه قرآنی داریم این است که فعالیت‌های قرآنی را به شکل هنر به مردم نشان می‌دهیم؛ درست است که باید قاری و حافظ قرآن داشته باشیم و اصولاً این‌ها سفارش رهبر معظم انقلاب و دین است اما فقط یک بعد کار قرآنی است، بعد دیگر در بحث ترویج سبک زندگی قرآنی است. وقتی فرزندان ما به دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی می‌روند باید سبک زندگی آن‌ها تغییر کند و این مسئله هم زمینه‌ساز وقف قرآنی خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


وی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی قرآنی موجب می‌شود که مردم برای کمک کردن به فعالیت‌های قرآنی روی آورند، گفت: اوج فعالیت‌های ما این است که تعداد بسیاری حافظ و قاری داریم اما با این قضیه موافق نیستیم چون تنها یک وجه کار است.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در ادامه نقش دولت را در فعالیت‌های قرآنی یادآور شد و گفت: اگر قرار باشد که در نظام جمهوری اسلامی بگوییم مساجد، هیئت‌های مذهبی و دارالقرآن‌ها را مردم مدیریت کرده و هزینه کنند، پس وظیفه دولت اسلامی چیست. باید دولت اسلامی در فعالیت‌های قرآنی نقش خود را ایفا کرده و ردیف بودجه‌ای را به قرآن اختصاص دهد، همان‌طور که برای سایر فعالیت‌ها نظیر ورزش، آموزش و پرورش و غیره تخصیص می‌دهد.

وی یادآور شد: در دولت‌های گذشته در برهه‌ای ردیف بودجه‌ای برای قرآن اختصاص داده می‌شد و بعد از آن و با روی کار آمدن دولت دیگر این بودجه‌ها قطع شد و نتیجه آن چه شد؟ آیا این کار موجب رونق فعالیت‌های قرآنی شد؟

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس بیان کرد: دولت حداقل می‌تواند در احداث دارالقرآن‌ها کمک کند نه اینکه همیشه بگوییم یک خیر بیاید منزل خود را تبدیل به دارالقرآن کند. دولت حداقل در این زمینه ورود کند و این پایدارترین کمک به مجموعه قرآنی است.

پارسا با بیان اینکه کمک پایدار به فعالیت‌های قرآنی بسیار مهم است، گفت: دولت نمی‌تواند برای ما درآمد پایدار ایجاد کند اما می‌تواند در احداث دارالقرآن‌ها کمک کرده و تعداد آن‌ها را افزایش دهد که باعث ایجاد اشتغال شده و رونق فعالیت‌های قرآنی را نیز در پی دارد.

وی در پایان تأکید کرد: همه مشکلات را به دوش مردم نگذاریم. درست است که باید مردم پای کار باشند، از سوی دیگر همه موارد هم نباید در دست دولت باشد چون وضعیت اقتصادی دولت را همه می‌دانیم بلکه باید این تعامل و همکاری دو طرفه باشد. مردم فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند دولت هم باید از این فعالیت‌ها حمایت کرده و ردیف بودجه‌ای به آن اختصاص دهد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha