وقف؛ راهکاری برای برون‌رفت مشکلات مالی مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3981061
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

وقف؛ راهکاری برای برون‌رفت مشکلات مالی مؤسسات قرآنی

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اصلی‌ترین و بهترین‌ راهکار برای برون‌رفت مشکلات مالی مؤسسات قرآنی را ترویج وقف قرآنی دانست و گفت: متأسفانه به این مسئله توجه جدی نشده است.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه امروزه یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که مؤسسات قرآنی با آن مواجه هستند و دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکلات مالی است، گفت: مشکلاتی که مؤسسات قرآنی در تهیه مکان، هزینه‌های جاری، بیمه و پرداخت حقوق دارند راهکارهای مختلفی دارد.

وی کمک بلاعوض دولت، خیران، شهریه قرآن‌آموزان و غیره را از جمله راهکارهای رفت مشکلات مالی مؤسسات قرآنی دانست و افزود: یکی از بهترین راهکارها و شاید اصلی‌ترین و عالی‌ترین راهکار رفع مشکلات مالی مؤسسات قرآنی مسئله وقف باشد.

شاهسونی با تأکید بر اینکه وقف قرآنی می‌تواند مشکلات مالی مؤسسات قرآنی را حل کند، گفت: به طور کلی وقف‌های درآمدزا می‌تواند گره مشکلات مالی را باز کند اما متأسفانه در این زمینه اقدام خاصی انجام ندادیم، نه مؤسسات قرآنی نه ادارات متولی و نهادهای قرآنی و خیران هم خودشان به سمت ایجاد موقوفات قرآنی درآمدزا گرایش پیدا نکردند.


بیشتر بخوانید:


عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور بیان کرد: اگر خیران مخصوصاً خیران فرهنگ‌ساز که جدیدا مجمع آنان شکل گرفته است به سمت موقوفات قرآنی درآمدزا برای رفع مشکلات مالی مؤسسات قرآنی سوق داده شوند، قطعاً یک آورده خیلی عالی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در تغییر و تحولات دولت‌ها رویکردهای متفاوتی نسبت به امورات قرآنی به خصوص مؤسسات قرآنی اعمال می‌شود، گفت: امیدوار هستیم در این زمینه مؤسسات قرآنی آستین همت را بالا بزنند و پیگیر شده و با خیران و واقفان رایزنی و صحبت کنند.

شاهسونی با تصریح اینکه گاهی اوقات منتظر این هستیم که وقف بزرگی انجام شود با همان وقف کارمان را انجام دهیم، گفت: بسیاری از اوقات با وقف‌های کوچک و تجمیع آنان می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) همچنین پیشنهاد ترویج وقف جمعی قرآنی را داد و افزود: می‌توان موردی را انتخاب کرد مثلاً یک مغازه خرید و آن را وقف مؤسسات قرآنی کرد و برای این کار هم عده‌ای جمع شده و هر کس هر مبلغی که می‌تواند کمک کند تا این مغازه خریداری شده و درآمد آن صرف امورات قرآنی شود.

وی در پایان تأکید کرد: قطعاً اصلی‌ترین راهکار برون رفت مشکلات مالی مؤسسات قرآنی توجه به وقف قرآنی است که متأسفانه توجه جدی به آن نشده است.

انتهای پیام
captcha