نگاه جدی به موضوعات قرآنی وجود ندارد / غفلت از مشکلات معلمان قرآن در ایام کرونا
کد خبر: 3975658
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳

نگاه جدی به موضوعات قرآنی وجود ندارد / غفلت از مشکلات معلمان قرآن در ایام کرونا

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با بیان اینکه متأسفانه هیچ‌گاه نگاه جدی به حوزه قرآن وجود نداشته و ندارد، گفت: قبل از اینکه مجموعه‌هایی نظیر خیران قرآنی راه‌اندازی شوند باید ابتدا نگاه‌ها را به حوزه قرآن عوض کنیم.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی مردمی گفت: برای اجرا و تعالی فعالیت‌های قرآنی نیاز به ساماندهی خیران قرآنی داریم که این کار می‌تواند در قالب مجمع خیران قرآنی یا موقوفات قرآنی و یا چیزی شبیه آن‌ها باشد.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: مسئله‌ای که وجود دارد این است که متأسفانه موضوعات قرآنی در فکر و اندیشه نخبه‌های قرآنی یا افراد اثرگذار در حوزه قرآن یا مسائل فرهنگی حتی در میان برخی از علمای استان به عنوان یک دغدغه و اصل دیده نمی‌شود و تا زمانی که این اتفاق نیفتد هیچ حرکت و تأثیری نمی‌توانیم بر روی این موضوع بگذاریم.

اسلامی با بیان اینکه متأسفانه هیچ‌گاه نگاه جدی به حوزه قرآن وجود نداشته و ندارد، گفت: قبل از اینکه مجموعه‌هایی نظیر خیران قرآنی راه‌اندازی شوند باید ابتدا نگاه‌ها را به حوزه قرآن عوض کنیم و اگر نگاه‌ها به موضوعات قرآنی عوض شود، قطعاً شاهد تغییرات جدی در جامعه خواهیم بود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت فارس تأکید کرد: اگر به موضوعات قرآنی به صورت جدی و علمی نگاه کرده و آن‌ها را تقویت کنیم، چه بسا می‌تواند جامعه را از یکسری ناهنجاری‌ها و اتفاقات نجات دهد که نخواهیم برای این ناهنجاری‌هایی که بعضاً در جامعه رخ می‌دهد هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا این موضوع را حل نکنیم، اتفاقی هم در مجمع خیران یا موقوفات قرآنی نخواهد افتاد بنابراین برای این کار نیاز است که نگاه عمیق و جدی در میان بزرگان استان به وجود آید چرا که اگر آن‌ها پای کار آیند، قطعاً شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

اسلامی به مسائل و مشکلات قرآنیان در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از اقشاری که در کنار کارگران و سایر اقشار آسیب‌پذیر، بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیدند، مربیان و معلمان قرآنی بودند که در مؤسسات قرآنی فعالیت می‌کردند اما این دغدغه برای کدام دستگاه بود که به آنان توجه کند و حتی دستگاه‌هایی که موضوعیت برای کمک به افراد آسیب‌پذیر داشتند، کمک‌های خود را به جاهای دیگر کردند نه مربیان و فعالان قرآنی.

مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با بیان اینکه متأسفانه مربیان و معلمان قرآن در ایام شیوع کرونا مغفول ماندند، گفت: سئوال اینجاست که کارمندان یک دستگاه دولتی چه نیازی به کمک دارند که کمک‌ها را به آنان ارائه دادند اما به جای آن افرادی نظیر معلمان قرآن که واقعاً از کرونا آسیب دیدند، مغفول ماندند.

انتهای پیام
captcha