انجمن خیران قرآنی در فارس راه‌اندازی شود
کد خبر: 3975367
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

انجمن خیران قرآنی در فارس راه‌اندازی شود

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس خواستار راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی به صورت کاملاً مردمی و تحت نظارت شورای قرآن و عترت این استان شد و به بیان دلایل راه‌اندازی این مجمع پرداخت.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، بر ضرورت راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی در استان فارس تأکید کرد و گفت: خوب است این انجمن به صورت کاملاً مردمی و تحت نظارت شورای قرآن و عترت استان تشکیل شود.


بیشتر بخوانید:


وی، مهم‌ترین علتی که ضرورت تشکیل مجمع خیران قرآنی را یادآور می‌شود را علاقه مردم به فعالیت‌های قرآنی و کمک به این نوع فعالیت‌ها دانست و گفت: گاهی اوقات ممکن است کسی بخواهد به برنامه‌های قرآنی کمک کند اما علاقه‌مند نباشد چیزی را در این راه وقف کند که از اختیارش کاملاً خارج شود یا اینکه مبلغ یا مواردی را که می‌خواهند برای اجرای برنامه‌های قرآنی کمک کنند، در حد یک موقوفه نباشد یا اینکه کمکشان به صورت موقتی بوده و یا اینکه مقطعی باشد اما علاقه‌ به حمایت از برنامه‌های قرآنی دارند.

موسوی با بیان اینکه تشکیل یک انجمن به نام خیران قرآنی که این خیران می‌توانند ثابت یا متغیر باشند، اقدام مفیدی در جهت حمایت از فعالیت‌های قرآنی است، گفت: ممکن است اشخاصی در یک برنامه قرآنی حمایتی انجام دهند و در برنامه‌های دیگر امکان حمایت برایشان میسر نباشد یا ممکن است عده‌ای به عنوان پایه‌های ثابت این مجمع بتوانند در کلیه برنامه‌ها حمایت داشته باشند.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی را در گام نخست به دلیل علاقه‌مندی مردم به فعالیت‌های قرآنی برشمرد و گفت: دومین ضرورتی که تشکیل این مجمع را یادآور می‌شود این است که اکنون به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، شرایط سختی هم بر دستگاه‌های دولتی حاکم شده است که متأسفانه فعالیت‌های قرآنی را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده است و بهترین حالت این است که برای انجام ‌فعالیت‌های قرآنی از کمک‌های مردمی و حضور مردم دلسوز و متدین در قالب انجمن خیران قرآنی کمک گرفته شود تا روز به روز شاهد گسترش فعالیت‌های قرآنی باشیم.

وی اظهار کرد: امتیاز دیگری که راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی دارد این است که فعالیت‌های قرآنی در سطح استان و کشور کاملاً از حیطه دولتی خارج شود و با نظارت دولتی به صورت کاملاً مردمی انجام شوند همان‌طور که اکنون هیئات مذهبی عموماً فعالیت‌هایی که در دهه اول محرم انجام می‌دهند به صورت کاملاً مردمی و با نظارت دولتی انجام می‌دهند.

موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوان با همکاری دستگاه‌های مختلف و با نظارت شورای قرآن و عترت استان این مجمع در فارس راه‌اندازی شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha