واقفان همبستگی قرآن و عترت را مدنظر قرار دهند
کد خبر: 3984772
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
محمدرضا پورزرگری:

واقفان همبستگی قرآن و عترت را مدنظر قرار دهند

داور بین‌المللی مسابقات قرآن با اشاره به مشکل کمبود موقوفات قرآنی در کشور از واقفان درخواست کرد که رویکرد کار خیر و موقوفاتشان را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهند زیرا قرآن و عترت از هم جدا نیستند.

محمدرضا پورزرگری، داور بین‌المللی مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت توجه به وقف قرآنی گفت: یکی از سنت‌های حسنه در کشورمان وقف است که با نیات مختلف انجام می‌شود و عمدتاً با نیت تعظیم شعائر اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد.

وی با ذکر این نکته که عشق و ارادت مردم و واقفان به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت(ع) بر کسی پوشیده نیست اما در کشورمان شاهد هستیم موقوفات ما بیشتر با نیت برگزاری جلسات و هیئات مذهبی و مسائلی که مربوط به احیای امر گرامیداشت شعائر مذهبی، روضه‌خوانی‌ها و مراسم‌های اهل بیت(ع) وقف می‌شوند.


بیشتر بخوانید:


پورزرگری از واقفان و نیک‌اندیشان درخواست کرد تا رویکرد کار خیر و موقوفاتشان را به سمت احیای جلسات قرآن، آموزش قرآن، مسابقات قرآن و نشر معارف قرآن سوق دهند زیرا قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدا نیستند تا کسانی می‌خواهند از این موقوفات استفاده کنند از نظر شرعی دستشان باز باشد.

این قاری بین‌المللی با تأکید بر اینکه باید در ثبت موقوفات قرآنی و تعیین منابع برای اجرای فعالیت‌های قرآنی از طریق وقف اهتمام ویژه‌ای به وجود آید، گفت: این کار نیاز به بسترسازی و فرهنگ‌سازی در رابطه با اهمیت مسائل قرآنی دارد یعنی اگر خیران و نیک‌اندیشان به ارزش کار قرآن و معرفت قرآن و شناخت و تعلیم و آموزش و قرائت آن و همچنین آنچه که مربوط به نشر معارف قرآنی آشنایی پیدا کرده و ضرورت اجرای آن‌ها را در جامعه احساس کنند، حتماً به این قضیه ورود خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق افتد قطعاً شاهد ثبت وقف‌هایی خواهیم بود که بتوانند درآمدهای حاصل از خود را صرف فعالیت‌های قرآنی کنند و از این بودجه‌ها در راه چنین فعالیت‌هایی نهایت استفاده خواهد شد.

پورزرگری در پایان بیان کرد: اکنون در این زمینه مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم در آینده چنین نقیصه‌ای با فرهنگ‌سازی و بسترسازی برطرف شود.

انتهای پیام
captcha