خیران برای وقف در حوزه قرآن هدایت نشده‌اند
کد خبر: 3982443
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۴

خیران برای وقف در حوزه قرآن هدایت نشده‌اند

قاری ممتاز کشورمان با اشاره به کمبود وقف‌های قرآنی در نقاط مختلف کشور گفت: متأسفانه در این حوزه خیران به‌درستی هدایت نشده‌اند و کسی آن‌ها را به سمت وقف در حوزه قرآن سوق نداده است.

محمدمهدی روحانی، قاری ممتاز کشور و استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به کمبود وقف‌های قرآنی و امورات خیریه در حوزه قرآن گفت: متأسفانه در این حوزه خیران به‌درستی هدایت نشده‌اند و کسی آن‌ها را به سمت وقف در حوزه قرآن سوق نداده است.

وی افزود: در نقاط مختلف کشور از جمله شهرستان سروستان مشاهده می‌کنیم که خیران قوی در حوزه سلامت و مدرسه‌سازی به شدت فعال هستند و اقدامات بسیاری در این حوزه انجام می‌دهند اما دریغ از ذره‌ای کمک به فعالیت‌های قرآنی به همین دلیل است که می‌گوییم که خیران برای وقف در حوزه قرآن هدایت نشده‌اند.


بیشتر بخوانید:


روحانی با تأکید بر اهمیت توجه به حوزه فرهنگ گفت: فعالیت در حوزه تأمین سلامت مردم و مدرسه‌سازی بسیار خوب است اما بنای اصلی هر جامعه‌ای حوزه فرهنگ است و تا زمانی که این حوزه را تقویت نکرده‌ایم، قطعاً در حوزه‌های دیگر دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه خوب است که خیران نیم‌نگاهی هم به حوزه‌های فرهنگی و قرآنی داشته باشند، گفت: باید تلاش کنیم تا خیران را به این سمت‌وسو سوق دهیم البته شاید هم کم‌کاری‌هایی در این حوزه از سوی مسئولان رخ داده است. برای تضمین سلامت روحی و روانی جامعه به‌ویژه نسل جدید که در بحبوحه هجمه‌های فرهنگی دشمنان در فضای مجازی قرار دارند، نیاز داریم تا فعالیت‌های قرآنی را تقویت کنیم و در این زمینه هم باید ابزارهای تشویقی داشته باشیم و برای آن‌هم نیازمند همراهی خیران هستیم.

روحانی در پایان با بیان اینکه حتی خیران در حوزه تأمین امکانات آموزشی برای جلسات قرآنی نیز می‌توانند ورود پیدا کنند، گفت: متأسفانه هیچ ابزار مالی برای حمایت از کودکان و نوجوانان و جوانان با استعداد در حوزه قرآن نداریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha