دولت جدید اقبال بیشتری به امور قرآنی داشته باشد
کد خبر: 3978519
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

دولت جدید اقبال بیشتری به امور قرآنی داشته باشد

قاری برتر نهاجا با بیان اینکه متأسفانه طی سال‌های گذشته اعتبار بودجه‌های قرآنی بسیار کم بوده و این نوع فعالیت بسیار مظلوم واقع شده‌ است، گفت: دولت جدید نگاه مثبت‌تر و اقبال بیشتری به امور قرآنی داشته باشد.

عباس رحمدار، قاری برتر نهاجا، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه دولت اسلامی در برابر قرآن کریم وظیفه دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت اسلامی این است که اعتبار بسیار بیشتری به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهد.

وی از روند تخصیص بودجه‌های قرآنی انتقاد کرد و افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته اعتبار بودجه‌های قرآنی بسیار کم بوده و این نوع فعالیت بسیار مظلوم واقع شده‌ است.

رحمدار با اشاره به تغییر دولت طی یکی دو ماه آینده و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: خوب است که دولت جدید نگاه مثبت‌تر و اقبال بیشتری به امور قرآنی داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


رحمدار با بیان اینکه درست است که اصل فعالیت‌های قرآنی توسط مردم انجام می‌شود، اما نباید از نقش دولت هم در این زمینه غافل شد، گفت: خیران در طول تاریخ اسلام کمک شایانی به ترویج فعالیت‌های قرآنی داشته‌اند و اجازه نداده‌اند در هیچ برهه‌ای چراغ فعالیت‌های قرآنی خاموش شود.

وی به اهمیت ترویج وقف قرآنی در این عرصه اشاره کرد و گفت: متأسفانه به طور کلی در کشور ما وقف برای فعالیت‌های قرآنی بسیار کم است و در استان فارس این نوع وقف با اقبال کمتری مواجه شده باشد و تنها شهری که در استان فارس موقوفات قرآنی بیشتری دارد، استهبان است به عنوان مثال در برخی از کوه‌های این شهرستان درختان انجیر برای قرآن‌آموزان وقف شده‌اند.

رحمدار بر ضرورت ترویج وقف قرآنی در کشور و استان فارس تأکید کرد و افزود: اگر فرهنگ وقف قرآنی در کشور جا بیفتد و خیران و نیک‌اندیشان، وقف‌های خود را صرف فعالیت‌های قرآنی کنند، مسلماً جلسات قرآنی هم رونق بیشتری خواهند گرفت.

قاری برتر نهاجا با تأکید بر اینکه ترویج وقف قرآنی به نشر و ترویج معارف ناب قرآنی در کشور هم کمک شایانی خواهد کرد، گفت: باید تلاش کنیم تا این نوع وقف را به هر طریقی که می‌توانیم در کشور گسترش دهیم.

انتهای پیام
captcha