جامعه به مبلغان وقف قرآنی نیاز دارد
کد خبر: 4009330
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

جامعه به مبلغان وقف قرآنی نیاز دارد

مرتل برتر فارس با بیان اینکه متأسفانه وقف قرآنی در جامعه امروز ما بسیار مهجور است، گفت: امروز نیاز به مبلغان وقف قرآنی داریم.

میلاد عظیمی، مرتل استان فارسمیلاد عظیمی، مرتل برتر فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، بر ضرورت ترویج وقف قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: مسلماً وقتی بودجه‌های خوبی در راه فعالیت‌های قرآنی باشد می‌توان اقدامات بیشتر و فاخرتری انجام داد.

وی با بیان اینکه متأسفانه وقف قرآنی در جامعه امروز ما بسیار مهجور است، افزود: امروز نیاز به مبلغان وقف قرآنی داریم. کسانی که بتوانند با تریبون‌هایی که در اختیار دارند، از ثمرات و برکات این نوع وقف برای جامعه بگویند.

عظیمی نقش رسانه‌ها، مسئولان و صاحبان تریبون را در این زمینه مهم توصیف کرد و گفت: وقف مشارکتی، راه و روشی است که سازمان اوقاف و امور خیریه برای ترویج وقف در جامعه انجام داده است که بسیار خوب است برای فعالیت‌های قرآنی انجام شود زیرا همان‌طور که برای درمان بیماری‌های جسمی نیاز به احداث مراکز درمانی از محل وقف مشارکتی داریم، مسلماً برای درمان بسیاری از آسیب‌های روحی هم نیاز به سلامت معنوی داریم و بهترین راه کسب سلامت معنوی هم توسل به آموزه‌های قرآن و عترت است.


بیشتر بخوانید:


مرتل برتر فارس با بیان اینکه متأسفانه وقف قرآنی درصد بسیار پایینی از میان موقوفات کشور را داراست، گفت: موقوفاتی هم که برای امورات قرآنی وقف شده‌اند، عمدتاً درآمدزایی ندارند به عنوان مثال منزلی برای دارالقرآن وقف شده است بالاخره برای برپایی کلاس قرآن نیاز به پولی برای پرداخت حق‌الزحمه مربی قرآن و سایر وسایل آموزشی دارد و سؤال اینجاست این پول باید از کجا تأمین شود.

وی راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی هم در این راستا بسیار مفید دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا خیران را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهیم و قطعاً آنان وقتی ببینند مردم برای فعالیت‌های قرآنی شوق و هیجان دارند در این راه هزینه خواهند کرد.

عظیمی با تأکید بر اینکه باید مبلغ خوبی برای فعالیت‌های قرآنی و قدم نهادن در این راه باشیم، گفت: هر کسی به سهم وسع خویش می‌تواند در این زمینه گام بردارد و قطعاً خیران هم در این زمینه می‌توانند گام‌های بسیار مؤثری را بردارند که مورد رضایت حضرت حق واقع شود.

انتهای پیام
captcha