اهمیت ترویج وقف قرآنی با بهره‌مندی از شبکه‌های اجتماعی
کد خبر: 4014571
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

اهمیت ترویج وقف قرآنی با بهره‌مندی از شبکه‌های اجتماعی

قاری ممتاز استان فارس با اشاره به اهمیت ترویج وقف قرآنی برای نسل‌ آینده بر ضرورت ترویج این نوع وقف در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی، رسانه‌ها و صدا و سیما تأکید کرد.

هادی افخمی، قاری استان فارسهادی افخمی، قاری ممتاز استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت توجه به وقف قرآنی گفت: متأسفانه وقف قرآنی در جامعه امروز بسیار مورد غفلت واقع شده است به طوری که کمترین میزان وقف در کشور به موضوعات قرآنی اختصاص دارد.

وی افزود: از آنجا که وقف یک سنت حسنه و پسندیده با قدمت طولانی است و پرونده آن تا سال‌های سال حتی بعد از واقف باز است و نسل‌های بعد هم می‌توانند از آن استفاده کنند، خوب است که میان مجمع خیران قرآنی و وقف قرآنی، موضوع وقف قرآنی را در جامعه ترویج دهیم.

افخمی با بیان اینکه مجمع خیران ممکن است که خیران تغییر کنند و یا دیگر در قید حیات نباشند اما موضوع وقف محکم‌تر است و تا صدها سال باقی خواهد ماند، گفت: متأسفانه مردم خیلی با وقف قرآنی آشنایی ندارند و نمی‌دانند این نوع وقف چیست و باید چگونه باشد.


بیشتر بخوانید:


این قاری ممتاز فارس اظهار کرد: امروز شاهد وقف در عرصه‌های مختلف و متناسب با نیاز روز هستیم و این مسئله بسیار خوب و فرخنده است اما کسی خیران و نیک‌اندیشان را به سوی فعالیت‌های قرآنی که غایت آن‌ها خیر و نیکی و ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه است، سوق نداده است و آنان را در این عرصه تشویق نکرده است.

وی راهکار این مسئله را فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به این عرصه دانست و گفت: در این عرصه از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به خوبی می‌توان کمک گرفت.

افخمی به نقش جامعه قرآنی در عرصه ترویج وقف قرآنی هم اشاره کرد و افزود: افرادی که به عنوان جامعه قرآنی مطرح هستند، بالاخره هر کدام دارای موقعیت یا ارتباطاتی با دیگر اقشار جامعه دارند و اگر فضا برای آنان مهیا باشد، قطعاً می‌توانند مبلغ این نوع وقف هم باشند.

انتهای پیام
captcha