جهاددانشگاهی خدمات علم را به سمت جامعه سوق داد
کد خبر: 3989082
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

جهاددانشگاهی خدمات علم را به سمت جامعه سوق داد

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی طی سال‌های مختلف گفت: که جهاد دانشگاهی توانسته است خدمات علم را به سمت جامعه سوق دهد تا بتوان فناوری‌های نوین و به روز را با تکیه بر توان داخلی در این کشور عرضه کرد.

محمد صحت، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی گفت: تشکیل جهاددانشگاهی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، به فرمان امام خمینی(ره) گامی بزرگ در جهت ارتقا و پیشرفت علم در کشور بود چراکه با گذشت چندین دهه، شاهد فعالیت خوب و موثر این نهاد در جامعه هستیم.

وی افزود: با نگاهی در فعالیت این نهاد انقلابی می‌توان دریافت که جهاد دانشگاهی توانسته است خدمات علم را به سمت جامعه سوق دهد تا بتوان فناوری‌های نوین و به روز را با تکیه بر توان داخلی در این کشور عرضه کرد.

صحت با یادآوری برخی از دستاوردهای جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف گفت: افتخارات و دستاوردهای علمی بیشمار جهاددانشگاهی نظیر پژوهشکده رویان، مرکز درمان سرطان، درمان نازایی و... نشان از عزمی راسخ و فعالیت جهادی برای اعتلای کشور است لذا این نهاد توانسته کلمه «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور بگذارد.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر اظهار کرد: آموزش و تربیت نیروی انقلابی، مؤمن و متخصص با توجه به نیازهای روز جامعه یکی دیگر از زمینه‌هایی است که جهادگران توانسته‌اند با تلاش مضاعف گامی نو در طلیعه گام دوم انقلاب بردارند.

وی به اقدامات اخیر جهاددانشگاهی فارس به خصوص در عرصه راه‌اندازی پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اشاره کرد و گفت: تشکیل پارک فناوری صنایع نرم و صنایع فرهنگی گامی مهم در استان فارس، مهد فرهنگ کشور است چراکه فعالان این حوزه می‌توانند بی‌دغدغه و با ساماندهی مناسب به فعالیت خودشان ادامه دهند‌ تا به رشدی مناسب برسند.

صحت تصریح کرد: جهاددانشگاهی از ابتدای تشکیل رسالت و مأموریتش راه خود را درست تشخیص داد و در جهت تحقق آن به خوبی حرکت کرده است لذا امیدواریم شاهد ظهور و بروز این نهاد انقلابی در توسعه همه جانبه کشور باشیم‌.

مشاور فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد اشاره کرد و گفت: توجه به معنویت و معرفت‌افزایی جامعه یکی از مهم‌ترین مأموریت‌هایی بود که از روز اول به عهده جهاددانشگاهی گذاشته شد و طی این سال‌ها این نهاد همواره در این عرصه تلاش کرده است.

وی جهاددانشگاهی را نهادی موفق در عرصه ترویج فرهنگ اسلامی انقلابی توصیف کرد و افزود: جهاددانشگاهی همچنین با راه‌اندازی سه خبرگزاری بزرگ ایسنا، ایکنا و سینا گام‌های مؤثری را در اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق به جامعه برمی‌دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha