دستاوردهای جهاددانشگاهی لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌ها را یادآوری می‌کند
کد خبر: 3987091
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

دستاوردهای جهاددانشگاهی لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌ها را یادآوری می‌کند

شهردار شیراز با بیان اینکه اقدامات چهار دهه گذشته جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف در سطح کشور، کارآمدی این نهاد برآمده از انقلاب را اثبات کرده و لزوم استفاده مناسب و مطلوب‌تر از این ظرفیت را به همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی یادآوری می‌کند.

به گزارش ایکنا از فارس، حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز امروز، 6 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و یکمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، این نهاد را یکی از ظرفیت‌های مهم ایجاد شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست که شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، تا حدودی از این ظرفیت خصوصا در مباحث رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی و پژوهشی، استفاده کرده است.

وی، اقدامات چهار دهه گذشته جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، فناوری‌های نوین و خلاق، صنعتی، پژوهش‌های جامعه شناختی و روان‌شناختی و ... در سطح کشور، کارآمدی این نهاد برآمده از انقلاب را اثبات کرده و لزوم استفاده مناسب و مطلوب‌تر از این ظرفیت را به همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی یادآوری می‌کند.

اسکندرپور، توانایی جهاددانشگاهی فارس در اقدامات پژوهشی را به واسطه برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و متخصص خصوصا در حوزه علوم اجتماعی را یادآور شد.

شهردار شیراز گفت: یکی از اقدامات انجام شده از سوی جهاددانشگاهی، طرح‌های اتاف (ارزیابی تاثیر اجتماعی و فرهنگی) بود که استفاده از آن، نویدبخش نگاهی انسان‌محورانه و هدفمند به پروژه‌های عمرانی و شهری است.

وی اظهار کرد: با توجه به تجربه و تخصص مجموعه جهاد دانشگاهی خصوصا در فارس در زمینه پژوهش و تحقیقات، شهرداری شیراز و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی همکاری نزدیکی با این نهاد داشته است.

شهردار شیراز در خصوص انجام پژوهش‌ها و نظر سنجی‌ها، افزود: طی چند سال اخیر نظرسنجی‌های مختلفی نظیر رضایت‌سنجی مردم از پروژه سنگفرش خیابان ارم، سنجش رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری، سنجش اثربخشی تبلیغات شهری و ... توسط جهاد دانشگاهی فارس انجام شده است.

وی اضافه کرد: این همکاری‌ها نتایج مثبتی را برای برنامه ریزی و خدمات رسانی بهتر به شهروندان توسط شورای اسلامی و شهرداری شیراز به ارمغان می‌آورد.

اسکندرپور تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نیز همانند شهرداری نهاد عمومی و غیر دولتی است، از این رو ضروری است که جهاددانشگاهی با حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و استفاده از فرصت‌های موجود در جامعه، رشد و توسعه را برای بخش‌های مختلف جامعه بسترسازی کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha