جهاددانشگاهی؛ موتور محرکه جامعه در ابعاد مختلف
کد خبر: 3988808
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲

جهاددانشگاهی؛ موتور محرکه جامعه در ابعاد مختلف

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی و جهادی برشمرد که دارای دستاوردهای فراوان و توان بالقوه بوده و خود را به‌عنوان موتور محرکه جامعه در ابعاد مختلف معرفی کرده است.

به گزارش ایکنا از فارس، سیدموسی موسوی، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه، 15 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، این تشکیلات را نهادی انقلابی و جهادی دانست که با استفاده از ظرفیت‌های بومی در هر منطقه برای گام‌هایی در راستای اهداف تدوین شده نظام اسلامی برداشته است.

وی با پاسداشت اقدامات و دستاوردهای جهاددانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی نهادی بر آمده از تفکری علمی و جهادی است، هر جا روحیه جهادی باشد قطعا در عمل اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد این نهاد نیز توانسته با استفاده از ظرفیت‌های علمی، خود را به‌عنوان یک موتور محرکه در جامعه معرفی کند. 

موسوی تصریح کرد: گستردگی اختیارات و توانمندی‌های این نهاد و استفاده از ظرفیت‌های بومی هر منطقه در کنار استعداد و توان نخبگان توانسته مشکلات زیادی را حل کند، فعالیت این روزهای جهاددانشگاهی در بعد آموزش و ظرفیت‌سازی پل‌های بسیاری برای رسیدن به موفقیت در مناطق دور دست ساخته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مدیریت جهاددانشگاهی توسط نیروی جهادی و انقلابی یک امتیاز بزرگ برشمرد و گفت: هرجا تفکر جهادی باشد قطعاً موفقیت است، نیروی جهادی هیچگاه پشت موانع نمی‌ماند و خود راه حل مناسب را پیدا می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی و علمی جهاددانشگاهی و همچنین توسعه صنعتی لامرد و مهر، اضافه کرد: جهاددانشگاهی مرکز لامرد کارنامه خوبی در حوزه آموزش‌های تخصصی در منطقه داشته و هم‌اکنون همگام با توسعه صنعتی به دنبال ارتقای سواد و تخصص نیروهای شاغل در صنایع با ظرفیت جهاددانشگاهی هستیم.

موسوی با ابراز خرسندی از ارتباط خوب دفاتر حوزه انتخابیه خود و جهادداشگاهی گفت: به حمد الهی در شهرستان‌های لامرد و مهر ارتباط خوبی میان جهاددانشگاهی و دیگر ارگان‌ها شکل گرفته است و دفاتر اینجانب با همکاری جهاد دانشگاهی فعالیت‌های گسترده و پرباری را شروع کرده اند که تاثیرات بسیار مثبتی در حوزه انتخابیه داشته است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با محوریت جهاددانشگاهی و همکاری دفاتر حوزه انتخابیه با استقبال خوبی مواجه شده توانسته تحرک و پویایی در زمینه ایجاد اشتغال ایجاد کند، با هماهنگی اینجانب همکاری مناسبی بین جهاددانشگاهی و نهادهایی همچون بنیاد علوی، بنیاد برکت و... ایجاد شده که امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha