تلاش جهاددانشگاهی برای توسعه فرهنگ انقلاب متناسب با نیازهای روز / قرآن را به زندگی‌ها آوریم
کد خبر: 3988598
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

تلاش جهاددانشگاهی برای توسعه فرهنگ انقلاب متناسب با نیازهای روز / قرآن را به زندگی‌ها آوریم

رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری دستاوردهای این نهاد طی چهل و یک سال گذشته گفت: جهاددانشگاهی از زمان تأسیس تاکنون به دنبال توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی بر اساس نیازهای روز است.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن ایام چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس همراه با هیئات همراه امروز، 14 مردادماه از ساختمان‌های آموزشی خانواده‌ها و کارکنان نیروهای مسلح مستقر در شیراز اعم از سپاه و ارتش بازدید کرد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در حاشیه بازدید از ساختمان آموزشی خانواده‌های کارکنان سپاه فجر، ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی در حوزه‌های مختلف را یکی از توانمندی‌های این نهاد برشمرد و افزود: جهاددانشگاهی از زمان تأسیس تاکنون به دنبال توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی بر اساس نیازهای روز است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امروز ما بحث اشتغال جوانان است که برای آموزش اشتغال ظرفیت‌های خوبی در معاونت آموزشی داریم، گفت: طرح حکمت یکی از فرصت‌هایی است که خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح می‌توانند از آن برای بهره‌مندی از آموزش‌های اشتغال جهاددانشگاهی استفاده کنند.

بابایی ضمن قدردانی از همکاری‌های خوب سپاه هم در اجرای طرح حکمت و هم دوره‌های آموزشی مهارت سربازان گفت: حضور نهادها در کنار هم می‌تواند هم‌افزایی لازم را برای رسیدگی به اهداف و برنامه‌ها در جهت توسعه و تعالی جامعه محقق کند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در این بیانیه بحث خانواده متعالی است که در این حوزه می‌توان کارهای خوبی را انجام داد اما هنوز کارهای زیادی در این حوزه باید انجام دهیم.

وی آموزه‌های اسلام را در خصوص خانواده یادآور شد و افزود: اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین دین آسمانی است که در زمینه تعالی خانواده سفارش‌ها و آموزه‌های متعددی دارد و امروز این نیاز احساس می‌شود که نقشه فرهنگی کشور هم به سمت این قضیه سوق داده شود.

بابایی با بیان اینکه نگاه خانواده‌های سپاه اسلامی است و باید این نگاه در جامعه توسعه یابد، به دیگر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: در حوزه پژوهشی ظرفیت‌های خوبی در حوزه خانواده داریم و گروه علوم رفتاری معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی می‌تواند کارهای خوبی در این زمینه انجام دهد.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس اظهار کرد: همچنین در حوزه آموزش نیز آموزش‌های قرآن و مباحث دینی می‌تواند توسعه بیشتری یابد تا بتوان درس‌های لازم را برای ارائه سبک زندگی اسلامی آموزش داد.

وی همچنین با ذکر این نکته که امروز باید سبک آموزش‌ها را تغییر داد زیرا نسل تغییر کرده است، لازمه این کار را ایجاد تعامل و همکاری و هم‌افزایی نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی و علمی با یکدیگر دانست تا بتوان اثرگذاری لازم را در جامعه داشت.

بابایی برای برپایی کلاس‌های آموزشی در مجتمع مسکونی کارکنان سپاه نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: همچنین می‌توانیم کلاس‌های مهارت‌های زندگی را برای خانواده‌های سپاه برگزار کنیم که البته در این زمینه تجربه موفقی برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر هم داشته‌ایم.

فاطمه شعبانی، مسئول معاونت فرهنگی خانواده سپاه فجر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری‌های مناسب و دو جانبه با این نهاد گفت: یکی از طرح‌هایی که موجب همکاری سپاه با جهاددانشگاهی شده است، اجرای طرح حکمت است که این طرح را به موجب دستورالعمل ابلاغی اجرا می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه در قالب این طرح خانواده‌های پاسداران می‌توانند از آموزش‌های ارائه شده توسط جهاددانشگاهی همراه با تسهیلاتی بهره‌مند شوند، گفت: همچنین یکسری کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی را برای خانواده‌های کارکنان در دستور قرار داده‌ایم که بنا داریم این آموزش‌ها را برای عموم مردم هم برگزار کنیم.

شعبانی همچنین از جهاددانشگاهی درخواست کرد تا یک واحد آموزشی هم در مجتمع مسکونی امام حسن(ع) سپاه در شهر صدرا راه‌اندازی کند و گفت: در شهر صدرا درخواست‌های زیادی برای برپایی این کلاس‌ها داریم و امیدواریم که این نوع آموزش‌ها در تمام مجتمع‌های مسکونی راه‌اندازی شود.

مسئول معاونت فرهنگی خانواده سپاه فجر با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره شمیم ویژه خانواده‌های کارکنان سپاه در محل کلاس‌های آموزشی آنان از جهاددانشگاهی نیز خواست تا با توجه به ظرفیت‌های مشاوره‌ای که دارد، همکاری لازم را داشته باشد تا بتوان کارگاه‌های مهارت‌ها و سبک زندگی را برپا کرد.

در ادامه این بازدیدها رئیس جهاددانشگاهی فارس از کلاس‌های آموزشی کوی سازمانی شهید کسایی و مجتمع فرهنگی هنری المهدی(عج) کوی سازمانی شهید شقاقیان ارتش نیز بازدید کرد و گفت: اثرات خدمات جهاددانشگاهی به سطح جامعه باز می‌گردد و نیازی که امروز وجود دارد باید باعث هم‌افزایی و اتحاد میان نهادها و دستگاه‌های مختلف شود.

وی با بیان اینکه با هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف می‌توان فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی را گسترش داد، افزود: جهاددانشگاهی از ابتدایی تأسیس تاکنون تلاش کرده است تا در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کند و امروز توانسته است یک الگوی مدیریت اسلامی موفق و همچنین خدمات خود را به جامعه ارائه دهد.

بابایی همچنین اهمیت توجه به آموزش‌های مهارت‌های زندگی را یادآور شد و گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه فعالیت‌های خوبی را به منصه ظهور برساند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: طی 4 دهه عمر انقلاب اسلامی فعالیت‌های خوبی در حوزه آموزش‌های قرآنی انجام شده است، اما در بحث درس زندگی و تبیین آموزه‌های قرآن در این زمینه خوب عمل نکردیم لذا باید شیوه‌ها را عوض کرده و رویکرد جدیدی در این زمینه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام دل آرامی، رئیس مجتمع فرهنگی ـ هنری المهدی(عج) کوی سازمانی شهید شقاقیان ارتش نیز در این بازدید، استقبال خانواده‌های ارتش از کلاس‌های آموزشی جهاددانشگاهی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: آموزش‌های جهاددانشگاهی موجب رونق فعالیت‌های این مجموعه شده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی بسیار خوب و متناسب با نیازهای روز جامعه هستند، خواستار تداوم همکاری‌ها با جهاددانشگاهی شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha