گام‌های مؤثر جهاددانشگاهی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها
کد خبر: 3988757
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

گام‌های مؤثر جهاددانشگاهی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد خبره در مباحث فرهنگی و تبلیغی است، گفت: جهاددانشگاهی توانست در خصوص اسلامی کردن دانشگاه‌ها که از سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، گام‌های بسیار خوب و مؤثری بردارد.

حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: جهاددانشگاهی در ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران براساس نیازی که انقلاب داشت، به فرمان امام(ره) تاسیس شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد خبره در مباحث فرهنگی و تبلیغی است، ادامه داد: این نهاد انقلابی پس از تاسیس و بازگشایی دانشگاه‌ها که با یک وقفه در فعالیت مواجه شده بودند توانست در خصوص اسلامی کردن دانشگاه‌ها که از سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، گام‌های بسیار خوب و مؤثری بردارد.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، بیشترین اذهان هم در آن مقطع زمانی متوجه همین موضوع بود که یک نهادی بیاید و بتواند مراکز آموزش عالی را به سمت مبانی اسلامی هدایت کند.

رضایی، خودباوری را شاخصه اصلی این نهاد بیان و تصریح کرد: شاید اگر این نهاد نبود در تسری روحیه خودباوری به ویژه در انجام کارهای علمی و اسلامی، ناتوان بودیم.

وی با بیان اینکه در حوزه علمی، پژوهشی و تحقیقات هم اقدامات خوبی از سوی جهاددانشگاهی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها انجام شده است، گفت: جهاددانشگاهی از همان ابتدا با حوزه و حوزه‌های علمیه و علما تعاملات خوبی داشت که همین موضوع باعث شد تا بتواند هم در شناساندن انقلاب و هم ورود جهادی بر مبنای احکام دینی کار خود را در دانشگاه پیش ببرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین پرورش استعدادهای درخشان و جذب این استعدادها و پژوهشگران جوان نیز در ابعاد مختلف از جمله سیاست، هنر، فرهنگ و... را از دیگر اقدامات ارزشمند جهاددانشگاهی طی چهار دهه فعالیت عنوان کرد.

رضایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد فرهنگی، دینی، علمی، پژوهشی و مذهبی است، تعامل با این مجموعه در سطح استان را مطلوب خواند و گفت: ارزیابی بعضی از مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی را به عهده جهاددانشگاهی فارس گذاشتیم که به خوبی هم انجام می‌شد و برای ما نتیجه بخش بود، چون واقع بینانه و علمی آسیب شناسی‌ها انجام می‌شد و برای ما راهگشا بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: در بحث به روز کردن مراسم و مناسبت‌ها نیز به عنوان نمونه سیستم صوت بیسیمی که در سطح شهر استفاده می‌شود، دوستان جهاددانشگاهی شیراز به ما کمک کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha