فعالیت‌های جهاددانشگاهی تک‌بعدی نیست
کد خبر: 3988343
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

فعالیت‌های جهاددانشگاهی تک‌بعدی نیست

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اقدامات جهاددانشگاهی را به‌مثابه فعالیت‌های جهادی توصیف کرد و افزود: جهاددانشگاهی صرفاً تک‌بعدی نیست و امروز در همه ابعاد مختلف جامعه اعم از آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، اشتغال‌زایی در حال رشد است.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدتقی تذروی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، عصر دیروز، ۱۲ مردادماه با حضور در جهاددانشگاهی فارس و دیدار با ریاست این نهاد که به مناسبت فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: نزدیک به ٤١ سال از عمر با برکت این نهاد انقلابی می‌گذرد و امام راحل با نگاه بلند خود در ابتدای انقلاب لزوم تأسیس جهاددانشگاهی در مجموعه دانشگاهی را ضروری دیدند و امروز پس از گذشت چهار دهه از فعالیت این مجموعه، همچنان ضرورت و نیاز این نهاد انقلابی احساس می‌شود.

وی اقدامات جهاددانشگاهی را به‌مثابه فعالیت‌های جهادی توصیف کرد و گفت: نگاه انقلابی، فکر جهادی و نگاه به توانمندی و قابلیت‌های جهاددانشگاهی قابل تقدیر و ستایش است.

تذروی با بیان اینکه جهاددانشگاهی صرفاً تک‌بعدی نیست و امروز در همه ابعاد مختلف جامعه اعم از آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، اشتغال‌زایی در حال رشد است، گفت: امروز ثابت شده که در کنار مجموعه دانشگاهی، گروه‌های جهادی هم می‌توانند فعالیت کنند.

وی با تصریح اینکه جهاددانشگاهی برای رسیدن به اهداف بلند خود نیاز به تعامل دارد، افزود: مجموعه جهاددانشگاهی فارس دارای اتاق فکر قوی و نیروهای متخصص است و می‌تواند برنامه‌های راهبردی خوبی را اجرا و درآمدزایی کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: نباید احساس شود که جهاددانشگاهی یک رقیب برای برخی مجموعه‌ها در شهر محسوب می‌شود، بلکه باید با این دید که جهاددانشگاهی با تعامل می‌تواند بخشی از مشکلات اجرایی و شهری در قالب‌های مختلف را حل کند، نگریست.

وی راه‌اندازی یک شعبه از پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم صنایع فرهنگی در فارس را یکی از اقدامات شاخص جهاددانشگاهی این استان ذکر و آمادگی شورای ششم برای همکاری بیشتر با این مجموعه را اعلام کرد.

تذروی همچنین از راه‌اندازی بازارچه هنر با همکاری مدیریت شهری در آینده و با محوریت پارک صنایع نرم فرهنگی جهاددانشگاهی فارس استقبال کرد و گفت: بودجه شیراز یک امانت در دست شوراییان این کلانشهر است و باید در راستای ترویج امور فرهنگی و اجرایی، هزینه شود.

عضو شورای شهر شیراز در بخش پایانی سخنان خود خواستار تعامل و همکاری بیشتر با جهاددانشگاهی فارس در شورای ششم شیراز شد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور این عضو شورای شهر شیراز، به تشریح فعالیت‌های این مجموعه در بخش‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و ... پرداخت و با ارائه پیشنهادهایی، خواستار تعامل بیشتر شورای ششم شیراز با این مجموعه در استان فارس شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha