بزرگداشت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در فارس / تجلیل از خبرنگار ایکنا
کد خبر: 3988861
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

بزرگداشت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در فارس / تجلیل از خبرنگار ایکنا

مراسم چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در واحد استان فارس همراه با معرفی جهادگران نمونه و پرتلاش این استان در بستر فضای مجازی در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن 16 مرداد، چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی مراسم بزرگداشتی به‌مناسبت امروز در حوزه ریاست جهاددانشگاهی فارس در بستر فضای مجازی برگزار شد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در این نشست به تشریح فعالیت‌های این نهاد پرداخت و گفت: در حوزه معاونت آموزشی فعالیت‌های خود را طبق برنامه پیش می‌برد و در این راستا چند کار برجسته را انجام می‌دهد از جمله آن‌ها می‌توان به طرح سرباز مهارت، مشاغل خانگی، طرح حکمت، آزمون‌های استخدامی و غیره اشاره کرد.

وی با بیان اینکه قریب 40 درصد از نیروهای جهاددانشگاهی در بخش مشاغل خانگی در حال فعالیت هستند، گفت: مرکز آموزش تخصصی فضای مجازی یک مرکز پرتوان شده است که جای قدردانی دارد و امیدواریم الگویی برای همگان باشد.

بابایی همچنین به فعالیت کانون ارزیابی شایستگی مدیران اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در این عرصه در کشور جزو استان‌های پیش‌رو بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد افزود: اجرای جشنواره‌های شهود قدسی، شعر باران، فعالیت سازمان دانشجویان و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و سینا از جمله فعالیت‌های این حوزه هستند.

وی با تأکید بر اینکه خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی فارس در راستای اهداف واحد فعالیت می‌کنند و امیدواریم بتوانیم بخشی از دغدغه آنان را برطرف کنیم، به فعالیت حوزه پژوهشی اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته در این حوزه رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و با فعالیت‌هایی که از سال 97 آغاز شده است، ظرفیت‌های خوبی را نظیر مرکز فناوری سلامت، مرکز مشاوره، درمانگاه تخصصی و غیره را توسعه دهند که جای قدردانی دارد.

بابایی تصریح کرد: در حوزه معاونت پژوهشی دو طرح کلان داریم که شامل راه‌اندازی خط تولید عصاره‌گیری گل‌های محمدی است که اقدامات آن انجام شده و در صورت تأمین بودجه امیدواریم که در سال آینده بتوان فاز یک آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی، طرح دیگر را راه‌اندازی مرکز تخصصی درمان ناباروری و سرطان اعلام کرد و گفت: اگر بتوانیم مشکلات بودجه‌ای را برطرف کنیم، این مراکز را راه‌اندازی خواهیم کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با اشاره به راه‌اندازی پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اشاره کرد و افزود: این پارک جزو مأموریت‌هایی بود که مورد استقبال شورای فرهنگی و امام جمعه شیراز قرار گرفت و مصوب شد تا از فعالیت‌های آن حمایت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ملاک امروز در مجموعه جهاددانشگاهی عملکرد همکاران است و از نظر ما همه تلاش می‌کنند اما برای انتخاب جهادگران پرتلاش و نمونه‌ها محدودیت داریم، گفت: مجموعه هیئت رئیسه جهاددانشگاهی فارس تلاش می‌کند تا فعالیت تمام همکاران را حتی در دورترین نقطه استان ببینند و این وعده را به همه دهند افرادی که سعی و تلاش می‌کنند عملکرد آن‌ها حتماً مورد تشویق قرار گیرد.

بابایی با تصریح اینکه بنا داریم تا هر 6 ماه یک بار جهادگران پرتلاش را معرفی و تقدیر کنیم، از زحمات چندین ساله پیشکسوتان جهاددانشگاهی استان فارس قدردانی کرد.  

بنابر این گزارش، در ادامه این گزارش اسامی جهادگران پرتلاش و نمونه معرفی شد که زهرا عسکری، خبرنگار و سردبیر خبرگزاری ایکنا شعبه فارس نیز جزو جهادگران نمونه بوده است.

سایر جهادگران نمونه واحد استان فارس که به تهران معرفی شدند شامل صدیقه البرزی، مسعود عباسی، محمدرضا زاهدی، محمد رضایی‌زاده، محمد مهدی امینی‌خواه، اسماعیل دهقانی، علی قائدیان و طاهره غلامی بوده است که در این میان طاهره غلامی از دفتر آموزشی جهاددانشگاهی داراب به عنوان جهادگر نمونه کشوری انتخاب شد.

جهادگران پرتلاش امسال واحد فارس هم شامل عبدالله جوکار، اسدالله فضلی، مرتضی یعقوبی، جواد جوکار، کریم عباسی، فاطمه خداپرست، ساناز کاویانی‌نژاد، نفیسه خلفی‌نژاد، مهدی ایزدی، آناهیتا جمشیدی، مهدی علی‌پور، فهمیه بصیرت، زهرا پرهیز، عاطفه بازیار، محمدرضا غلامپور، علی تقدس، حسین بهادری، نگین شعبانی، محمدجواد طبایی‌فرد، سارا استواری، نجمه همایون، فاضل خسروی، علی محمد پشوتن، زینب شهریاری، حانیه حسین‌پور، محمد برفر، محمدرضا شلیلی، اشرف شجاعی، مریم سروش، پیمان نواب، فاطمه مزدیان، راضیه جوانشیر و امیرمحمد مظفری بودند.

انتهای پیام
captcha