حرکت پیش‌رونده جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای کشور
کد خبر: 3988847
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

حرکت پیش‌رونده جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای کشور

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با بیان اینکه فعالیت جهادی تنها راه نجات کشور برای رفع نیازهاست و باید با فعالیت‌های جهادی مسیرهای توسعه را طی کرد، گفت: این مسئله در جهاددانشگاهی به خوبی و پیش رونده انجام شده است.

به گزارش ایکنا از فارس، امین رضا ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری استان فارس امروز، 16 مردادماه در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی که در بستر فضای مجازی به همت جهاد واحد فارس برگزار شد، گفت: فعالیت جهادی امروزه یکی از نیازهای کشور است و تنها راه نجات کشور این است که همه دست به دست هم دهیم و با فعالیت‌های جهادی بتوانیم مسیرهای توسعه را پیش ببریم و مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه این مسئله در جهاددانشگاهی به خوبی پیش رونده انجام شده است، به راه‌‌اندازی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به همت مسئولان جهاددانشگاهی فارس در این استان اشاره کرد و افزود: این یک حرکت بسیار خوب برای توسعه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی است زیرا استان فارس به نوعی مهد صنایع فرهنگی و صنایع دستی است و نیاز است چنین زیرساختی در استان فارس ایجاد می‌شد.

ذوالقدر راه‌اندازی این پارک را فرصتی برای جوانان علاقه‌مند حوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم توصیف کرد و گفت: وظیفه ما این است که بتوانیم این زیرساخت‌ها فراهم کنیم زیرا هر حرکتی در زمینه توسعه علم و فناوری در استان فارس انجام شود نفعش به کل استان بر می‌گردد.

وی ادامه داد: وقتی جوانان نخبه‌ای از سایر استان‌ها به دانشگاه‌های فارس می‌آیند باید امکاناتی فراهم کنیم که این جوانان بتوانند استعدادهای خود را به بروز و ظهور برسانند و نتیجه‌اش این می‌شود که نخبگان در استان فارس می‌مانند و می‌توانند باعث توسعه استان شوند لذا باید تلاش کنیم تا این زیست بومی که در حوزه علم و فناوری استان ایجاد شده را تقویت کرده و اجازه دهیم بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف فعالیت کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس در پایان ابراز امیدواری کرد: جهاددانشگاهی همان‌طور که تاکنون در عرصه‌های علم و فناوری پیشرو بوده است، در آینده هم بتواند جایگاه خود را حفظ کند.

سعید نظری، عضو سابق شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم گفت: در جهان توسعه یافته امروز عقلانیت و دانش است که حرف اول را می‌زند و در کنار آن اگر مهارت‌های معنوی و تربیتی وجود نداشته باشد ممکن است نگاه دانش به سمتی برود که جامعه را به آسیب‌های مختلف اجتماعی روحی و روانی مواجه کند.

وی تصریح کرد: وقتی جهاددانشگاهی تأسیس می‌شود دو بال برای آن تعریف می‌شود، یکی بال علم و دانش و دیگری معنویت و معرفت که همچنان این دو بال جهاددانشگاهی را پیش می‌برند و به نوعی امروز نسل سوم جهاددانشگاهی با قوت و قدرت در این مسیر حرکت می‌کند.

نظری با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری همکاری‌های با جهاددانشگاهی داشته‌ایم، گفت: در مدیریت شهری برای بررسی پروژه‌ها از نتایج افکارسنجی جهاددانشگاهی استفاده می‌کردیم زیرا معتبرترین مرکز افکارسنجی کشور است و نتایج فعالیت‌های آن دقیق است که این‌ها نشان از بروز توانمندی‌های خاص است که در کشور فقط در ید قدرت جهاددانشگاهی است.

وی با یادآوری دستاوردها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، تأکید کرد: هنوز هم جهاددانشگاهی در کشور تک است و همه روند علمی که در کشور شکل می‌دهد موجب توسعه متوازن خواهد شد.

نظری همچنین جهاددانشگاهی را سالم‌ترین، پاک‌ترین و موثرترین نهادی توصیف کرد که بی سر و صدا اما پر توان کار خود را انجام می‌دهد و سپس ادامه داد: نمونه جهاددانشگاهی را پیدا نکردیم و هیچگاه بحثی مبنی بر مباحث فسادآمیز و رانت‌آمیز در این مجموعه شنیده نشده است در صورتی که مسائل مالی آن کمتر از بسیاری از نهادهای بزرگ نیست به دلیل کارهای بزرگی که انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha