نقش دستگاه‌های فرهنگی در جذب نسل جوان به فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4092827
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۱
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / ۲۷

نقش دستگاه‌های فرهنگی در جذب نسل جوان به فعالیت‌های قرآنی

قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی در جذب نسل جوان به فعالیت‌های قرآنی گفت: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند در این عرصه نقش پشتیبان را داشته باشند به عنوان مشوق و تأمین‌کننده، ساز و کارهای لازم را برای ادامه فعالیت‌های فعالان قرآنی فراهم کنند.

عباس هاشمیعباس هاشمی، قاری بین‌المللی و داور مسابقات قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای جذب نسل جدید به ‌فعالیت‌های قرآنی گفت: برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی بهترین و مؤثرترین راه این است که مربیان چه از لحاظ تخصصی و چه از نظر ارتباطی که قلباً خود با قرآن برقرار کردند، کار بلد باشند؛ در واقع هم خودساخته باشند هم به لحاظ تخصصی و فنی، بار لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر چنین مربیانی را به تعداد کافی داشته باشیم، کسانی که با نسل جوان و نوجوان امروزی بتوانند ارتباط خوبی را به لحاظ فکری برقرار کنند و شناخت لازم را داشته باشند، قطعاً می‌توانند تأثیرگذار باشند و نسل جدید را به سمت فعالیت‌های قرآنی جذب کنند.

این قاری بین‌المللی با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی نیز می‌توانند نقش پشتیبان را داشته باشند و هم به عنوان مشوق و هم تأمین‌کننده، ساز و کارهای لازم را برای ادامه فعالیت‌های فعالان قرآنی فراهم کنند چراکه حمایت‌های مادی و معنوی برای این کار لازم است.

هاشمی اظهار کرد: چون اکثر نوجوانان و جوانان، اقشار مختلف مثلاً قشر فوتبالیست یا هنرمندان را می‌بینند که به لحاظ مالی مواردی که مورد نیاز زندگیشان بوده است را کسب کردند به تبع اگر بخواهند فردی که مقداری علاقه به حوزه قرآنی داشته باشد به سمت این فعالیت‌ها بیاید، قطعاً برای او نیز بحث مالی و مواردی که برای ادامه زندگی مورد نیاز است، مهم است.

این داور مسابقات قرآن در پایان گفت: در واقع مهم‌ترین کار دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند همین باشد که هم به لحاظ معنوی حمایت کنند و هم به لحاظ مادی ملزومات کار را برای نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی تدارک ببینند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha