اعتماد نسل جدید را به دین بازگردانیم
کد خبر: 4064408
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
عوامل جذب نسل جدید به قرآن/ ۲

اعتماد نسل جدید را به دین بازگردانیم

پدر قاریان استان فارس نخستین گام برای جذب نسل جدید به قرآن، جذب اعتماد آنان به دین دانست و گفت: متأسفانه به دلیل القائات و تبلیغات سوء دشمنان دین و نظام اسلامی و همچنین اهمال‌کاری برخی مسئولان مربوطه این اعتماد از دست رفته است.

محمدعلی ذاکری، قاری پیشکسوت فارس محمدعلی ذاکری، قاری روشندل و پدر قاریان استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه مهم‌ترین راهکار جذب نسل جدید به قرآن چیست، گفت: نخستین کاری که باید انجام دهیم جذب اعتماد نسل جدید به دین است که متأسفانه به دلیل القائات و تبلیغات سوء دشمنان دین و نظام اسلامی و همچنین اهمال‌کاری برخی مسئولان مربوطه این اعتماد در برخی موارد از دست رفته است.

وی با یادآوری اینکه دین اسلام کامل‌ترین دستورات را برای زندگی انسان‌ها دارد و باید این مسئله به هر طریق برای نسل جدید تبیین شود، اظهار کرد: مسئولان نظام اسلامی و به خصوص قرآنیان در عمل و گفتار یکی باشند و بین این دو تناقض نداشته باشند. وقتی نسل جدید مشاهده کند که فردی منتسب به دین است فقط ظاهری قرآنی دارند اما در عمل قرآنی عمل نمی‌کند، مسلماً روی آوردن به سمت فعالیت‌های قرآنی هم برایش جذابیتی ندارد.

این پیشکسوت قرآنی فارس یادآور شد: امروزه دشمنان اسلام با ابزارهای مختلف به زیبایی فرهنگ خودشان را به نسل جدید ما القا می‌کنند؛ طوری که اگر از کودکان خود بپرسیم سفر زیارتی بیشتر دوست دارند یا تفریحی مسلماً تفریحی را انتخاب می‌کنند مگر تعدادی که در خانواده‌های مذهبی تربیت شده‌اند.

سیاه‌نمایی‌های دشمنان

وی بیان کرد: مسلماً مشکلات فرهنگی، معیشتی، اقتصادی و غیره و همچنین سیاه‌نمایی‌های دشمنان انجام می‌دهند، باعث دور شدن نسل جدید از آموزه‌های دین می‌شود و طبیعتاً در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که به خودی خود نسل جدید به سمت قرآن جذب شوند.

ذاکری تأکید کرد: باید به خودمان بیاییم و واقعیت‌ها را بپذیریم؛ قرآن جامع‌ترین نسخه زندگی انسان‌هاست اما متأسفانه ما این را در زندگی روزمره خود کنار گذاشته‌ایم و تنها به بوسیدن و روی طاقچه گذاشتن آن بسنده کرده‌ایم به طوری که وقتی صدای قرائت قرآنی به صورت عادی از جایی پخش می‌شود، مردم سؤال می‌کنند مگر کسی فوت کرده است و این مسئله اصلاً زیبنده جامعه اسلامی نیست که قرائت قرآن را تنها در چنین زمان‌هایی بدانند.

سبک زندگی‌ها را قرآنی کنیم

این قاری پیشکسوت استان فارس تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سبک زندگی‌ها را قرآنی کنیم تا بتوانیم نسل جدید را به این سمت هدایت کنیم وگرنه با این رویه کنونی موفقیتی در این عرصه نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا برگزاری مسابقات قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها و حتی مهدکودک‌ها می‌تواند عاملی برای جذب آنان به سمت قرآن باشد، گفت: برگزاری مسابقات قرآن فی نفسه خوب است و بالاخره نسل جدید به هر دلیلی که برای خود دارند، تشویق می‌شوند که در آن شرکت کنند اما برگزاری مسابقات زمانی خوب است که در کنار آن هم کارگاه آموزشی قرآنی باشد.

ذاکری در پایان گفت: منظور از کارگاه آموزشی برگزاری کلاس‌های آموزشی آکادمیک نیست، بلکه کلاسی است که اصول زندگی قرآنی را به صورت عملی به نسل جدید نشان دهد. آموزش صوت و لحن در درجه دوم برای جذب مخاطب است و در درجه اول باید آنان را با سبک زندگی قرآنی آشنا کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha