اردوگاه‌ فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی شود
کد خبر: 4086411
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۳
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / ۲۲

اردوگاه‌ فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی شود

محمود لطفی‌نیا، پیشکسوت قرآنی کشورمان با بیان اینکه متأسفانه هم‌اکنون اردوگاه‌های تربیتی ویژه قرآنیان نداریم، گفت: فضاهایی در کشور وجود دارد که می‌تواند به صورت ویژه و صرفاً به فعالیت‌های قرآنی برای حضور فعالان قرآنی اختصاص یابد.

محمود لطفی نیامحمود لطفی‌نیا، پیشکسوت قرآنی کشورمان، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: این مسئله با گفتن یک جمله به سرانجام نمی‌رسد بلکه باید جزو برنامه و دغدغه همه نهادهای فرهنگی و تربیتی در بدنه حاکمیت باشد.

وی ادامه داد: در این زمینه باید ساعت‌ها وقت گذاشت و برنامه‌ریزی کرد و تجربیاتی که از دهه‌های پیشین داشتیم، بررسی کنیم و نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و برای آینده‌ای که ترسیم می‌کنیم، گام‌های اساسی‌تر برداریم و با توجه به بستر انقلابی‌گری و تعهد انقلابی نسبت به اصول انقلاب، دین و فرهنگ دینی حاکم در جامعه قرآنی باید حتماً به این مهم اقدام کنیم.

این داور مسابقات قرآن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضاهای تفریحی و سیاحتی ویژه قرآنیان نداریم اگر هم داریم نامحسوس است، اظهار کرد: همچنین اردوگاه‌های تربیتی ویژه قرآنیان نداریم، چراکه گرفتاری‌های اقتصادی که دولت و سایر نهادها به آن دچار هستند مانع از انجام این اقدامات می‌شود.

لطفی‌نیا با بیان اینکه این‌ها در حالی است که در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور فضای اردوگاهی وجود دارد، گفت: فضاهایی در کشورمان وجود دارد که می‌تواند به صورت ویژه و با تنوع مخصوص صرفاً به فعالیت‌های قرآنی برای حضور فعالان قرآنی اختصاص یابند.

وی در پایان افزود: این یک نمونه است که باید حتماً به آن پرداخت و تدارک دید تا نیروهای قرآنی نیز بتوانند جایگاه خاص خود را مثلاً برای گذران اوقات فراغت و همچنین بهره‌مندی از علم و دانش و آموزش داشته باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha