کارگروه تولید محتوای قرآنی برای نسل جدید تشکیل شود
کد خبر: 4078688
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / 18

کارگروه تولید محتوای قرآنی برای نسل جدید تشکیل شود

مسئول خانه قرآن و عترت «شوق رضوان» شیراز با بیان اینکه باید کارگروه‌های مختلف تولید محتوا برای نسل جدید در عرصه فعالیت‌های قرآنی تشکیل شود، بر لزوم هم‌فکری ارگان‌هایی که در زمینه فرهنگی ـ قرآنی کار می‌کنند تأکید کرد.

زهرا عبدی‌فرد، مسئول خانه قرآن و عترت «شوق رضوان» شیراززهرا عبدی‌فرد، مسئول خانه قرآن و عترت «شوق رضوان» شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه چه پیشنهاداتی برای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی دارد، گفت: این مسئله یکی از دغدغه‌های ماست. در این خصوص باید محتوای آموزشی را برای نسل جدید تغییر دهیم که جذابیت خاص داشته باشد.

وی با بیان اینکه تولید محتوا در این عرصه باید بسیار بهتر از این شود، اظهار کرد: آیین‌نامه‌هایی که داریم قدیمی است؛ آیین‌نامه‌های سال‌های گذشته شاید کمی دستکاری شده باشد و همان را داریم اجرا می‌کنیم در حالی که برای نسل جدید واقعاً باید تولید محتوا شود.

عبدی‌فرد با تصریح اینکه باید بدانیم این نسل چه چیزی نیاز دارند و مخاطب را بشناسیم سپس نسبت به آن اقدام شود، اضافه کرد: این نسل، هوش بالا و ویژگی‌های خود را دارند و نمی‌توان به صورت قدیمی با آن‌ها کار کرد این مسئله چه در آموزش و پرورش چه در عرصه فعالیت‌های قرآنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه فعالیت‌های قرآنی، محتواها باید تغییر کند، گفت: مربی‌ها برای جذب نسل جدید باید آموزش ببینند که با این نسل چگونه برخورد کنند؛ همچنین مربی و آموزش‌ها باید به‌روز باشد و برای آن‌ها باید دوره برگزار شود و آموزش‌های لازم را ببینند.

مسئول خانه قرآن و عترت «شوق رضوان» با بیان اینکه گروهی که در این زمینه تولید محتوا می‌کند باید مخاطب را بشناسد، یادآور شد: متناسب با سن و جنسیت کودکان مخاطب‌شناسی نیاز است. کار کردن با کودکان از یک نظر سخت است ولی اگر تولید محتوای لازم و تیم همراه وجود داشته باشد کار کردن با آن‌ها بسیار خوب است اما سختی زمانی است که تولید محتوا و برنامه وجود نداشته باشد.

عبدی‌فرد با ذکر این نکته که باید کارگروه‌های مختلف جهت تولید محتوا برای نسل جدید تشکیل شود، گفت: باید مربی‌هایی که در حوزه نسل کودک و نوجوان کار می‌کنند، شناخته شوند و برای آن‌ها دوره برگزار شود. همچنین نیاز است مربی‌ها را سازماندهی کنیم، بسیاری از مربی‌ها در پایگاه مقاومت مساجد به کودکان آموزش می‌دهند که این‌ها باید شناخته شوند و به آن‌ها آموزش دهیم تا جذب بهتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: بعضی از ارگان‌ها مثل سازمان تبلیغات یا اوقاف سازماندهی مربی‌ها را از سال‎‌های قبل انجام می‌دادند و لیستی از اسامی اساتید یا مربی‌های که در دوره‌های آن‎‌ها شرکت کردند را دارند اما بسیاری از افراد که مدرک را گرفتند یا توانستند کار کنند یا این که نتوانستند جایی را برای کار کردن پیدا کنند، درباره حیطه کودکان باید از یک طرف مربی‌هایی که دوره‌های لازم در بخش کودک را دیدند و کار کردند، پیدا کنیم در واقع لیست موجود به‌روزرسانی شود و از طرف دیگر برای کسانی که دوست دارند در این زمینه کار کنند فراخوان دهیم.
 
مسئول خانه قرآن و عترت «شوق رضوان» شیراز در پایان بر لزوم هم‌فکری ارگان‌هایی که در زمینه فرهنگی ـ قرآنی کار می‌کنند، تأکید کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha