تقویت رسانه قرآنی؛ راهکاری برای جذب جوانان به قرآن
کد خبر: 4071751
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۲
عوامل جذب نسل جدید به قرآن/ ۱۱

تقویت رسانه قرآنی؛ راهکاری برای جذب جوانان به قرآن

مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن تقویت رسانه قرآنی را عاملی برای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: این کار، اثرات بسیاری در دیده شدن افراد دارد؛ به‌ویژه برای نوجوانان که اقتضای سن آن‌ها است.

مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآنمجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به مهم‌ترین عوامل جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در این امر، الگوسازی برای جوانان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: باید در جامعه قرآنی افرادی داشته باشیم که قابلیت الگوشدن چه از جهت اخلاقی که عامل بسیار مهمی است و چه از جهت زیباخوانی و یا حتی از نظر آراستگی ظاهر که برای نسل جوان اهمیت زیادی دارد، داشته باشند.

فردفانی در پاسخ به اینکه چه کسی یا چه ارگانی باید در این راستا قدم بردارد که الگوسازی اتفاق بیفتد و آیا صرفاً تلاش خود فرد کافی است، گفت: ارگان بسیار داریم و مهم نیست کدام باشد، مهم اجرای این کار است؛ گرچه هم‌اکنون الگوهای قرآنی کمی در کشور نداریم اما مسئله معرفی آنان است.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم به نقش رسانه‌ها در این عرصه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید الگوهای قرآنی را معرفی کنند. از طرف دیگر تلاش خود فرد و امتیازاتی که می‌دهند صرفاً برای کسب رتبه نباشد بلکه رعایت اخلاق قرآنی، پژوهش و تألیفات، آراستگی ظاهر،  خوش‌خلقی و... برای الگو بودن در نظر گرفته شود.

وی تقویت رسانه قرآنی را عامل دیگر جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: این کار، اثرات بسیاری در دیده شدن افراد دارد به خصوص برای نوجوانان که اقتضای سن آن‌ها است و انگیزه خوبی برای روی آوردن آن‌ها به فعالیت‌های قرآنی است.

فردفانی اظهار کرد: عامل دیگر، اهتمام ویژه نهادهای قرآنی از بعد مادی و امتیازاتی است که می‌توان به افراد حائز شرایط اعطا کرد؛ به‌طور مثال طرح اعطای مدرک به قاریان و مدرسان و... و همچنین استخدام نخبگان قرآنی در سازمان‌ها و نهادها است که این عامل نیز می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

این حافظ بین‌المللی قرآن در پایان گفت: مسلماً وقتی‌که نسل جوان شاهد ارزش به قهرمانان و نخبگان قرآنی باشد، برای فعالیت و جذب شدن در این مسیر تشویق می‌شود، پس نباید از مسئله اعطای امتیاز و تکریم قهرمانان قرآنی غفلت داشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha