کودکان را از طریق رسانه جذب قرآن کنیم
کد خبر: 4074338
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
عوامل جذب نسل جدید به قرآن/ ۱۳

کودکان را از طریق رسانه جذب قرآن کنیم

داور مسابقات قرآن با اشاره به راهکارهای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: اکنون دوره رسانه است و اولین چیزی که کودکان را جذب می‌کند، دیدن و مشاهده است بنابراین باید روش‌ها نسبت به گذشته تغییر کند.

محبوبه کاتب، داور مسابقات قرآن کریممحبوبه کاتب، داور مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به مهم‌ترین عوامل جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: اکنون چون دوره، دوره رسانه است و تأثیر بسیاری بر نسل جدید دارد، اولین چیزی که کودکان را جذب می‌کند، دیدن و مشاهده است بنابراین باید روش‌ها نسبت به قبل عوض شوند.

وی با بیان اینکه باید راه‌هایی که کودکان را به سمت خود جذب می‌کند، بشناسیم و ببینیم در زمینه‌های مختلف چگونه جذب می‌شوند بعد اساتید از آن‌ها برای روش‌های تدریس خود استفاده کنند، تصریح کرد: بیشتر باید اساتیدی که با کودکان در ارتباط هستند روش‌های کارشان را به روز کنند یعنی ابتدا باید بشناسند که فضای رسانه چگونه کودکان را جذب می‌کند بعد آن را از طریق مثبت در خدمت کار خود بگیرند.

این داور مسابقات قرآن ادامه داد: بزرگسالان معمولاً نیازی نه به تشویق و نه تبلیغ دارند یعنی یک بزرگسال وقتی وارد عرصه فعالیت‌های قرآنی می‌شود مثل فردی که می‌خواهد وارد دانشگاه شود کسی نمی‌آید او را تشویق کند که به دانشگاه برود، خودش با میل و رغبت می‌رود؛ فرد بزرگسال باید عواملی که مقداری بازدارنده است و راه او را کند می‌کند را از خود دور کند تا در کنار خانه‌داری، شغل و کارهایی که دارد، بتواند این روشی که داشته را تقویت کند و به کارش اعتلا دهد.

کاتب تصریح کرد: مسئولان نیز باید از نظر مالی و معنوی، مؤسسات و آموزشگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را حمایت کنند. نمی‌گوییم که از نظر مالی آن چنان کاری کنند اما حداقل چوب لای چرخ برخی از مؤسسات گذاشته نشود و مدیران اجرایی حامی مؤسسات، مربیان و اساتید باشند.

این فعال قرآنی همچنین به نقش اساتید در این عرصه اشاره و اظهار کرد: همچنین دوره‌های ارتقا اساتید را بیشتر برگزار کنند و آن‌ها را از پایه قوی کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha