قرآن را به سبک زندگی مردم وارد نکردیم
کد خبر: 4070561
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
عوامل جذب نسل جدید به قرآن/ 10

قرآن را به سبک زندگی مردم وارد نکردیم

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با بیان اینکه علاقه‌مندی مردم به قرآن بسیار بالاست اما ما نتوانستیم حلاوت آن را به مردم بچشانیم، گفت: متأسفانه ما نتوانستیم قرآن را به سبک زندگی مردم وارد کنیم.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به مهم‌ترین عوامل جذب نسل جدید به قرآن گفت: در نظام جمهوری اسلامی اکنون در بحث حکمرانی دچار چالش جدی هستیم به این معنی که مسئولانی که در امر تربیت و آموزش در سطح کشور و استان‌ها وجود دارند، نسبت به ذائقه جوانان و نوجوانان بی‌توجه بوده و فاصل جدی میان آنان وجود دارد.

وی افزود: متأسفانه این فاصله هم کم نمی‌شود و کسی به دنبال کاهش این فاصله هم نیست و همین مسئله موجب شده است که خلأیی به وجود آید در صورتی که هم ارتباط و تأثیرگذاری و تجربه و هم علم می‌تواند در این قضیه بسیار کمک‌رسان باشد.

نگاه سخت‌گیرانه به مسائل دینی موجب گریز نسل جدید می‌شود

اسلامی اظهار کرد: مسئله دیگر در بحث تفهیم مسائل دینی، ارزشی و قرآنی است که بتوانیم به نسل جوان ارائه دهیم اما در این قضیه دچار مشکل هستیم و نتوانستیم انجام دهیم و یکی از دلایل آن هم این بود که بسیار سخت‌گیرانه به مسائل دینی و اعتقادی نگاه می‌کنیم و با این کار ناخواسته بین نسل جدید و قدیم شکاف ایجاد می‌کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس ادامه داد: این مسئله موجب می‌شود که مقداری نسل جوان و نوجوان دین‌گریز شوند و نسبت به دین زاویه پیدا کنند در صورتی که در قلب خود نسبت به دین و اعتقادات نگاه‌های بسیار خوب و مثبتی دارند.

وی بیان کرد: در موضوع قرآن در جامعه اسلامی حتی اگر افرادی نسبت به تفسیر قرآن یا قرائت قرآن ایراداتی وارد کنند، اما هیچکس نسبت به قرآن شک و شبهه‌ای ندارد یعنی علاقه‌مندی مردم نسبت به قرآن بسیار بالاست و اگر کسی نکته‌ای از قرآن بیان کند، مردم علاقه‌مند هستند که آن را بشنوند و این را به وضوح می‌توانیم مشاهده کنیم اما متأسفانه ما نتوانستیم حلاوت قرآن را به مردم بچشانیم و قرآن را به سبک زندگی مردم وارد کنیم لذا مردم هم روز به روز از آن فاصله می‌گیرند.

اسلامی بر ضرورت پیدا کردن راهکاری برای رفع این معضل تأکید کرد و افزود: متأسفانه در بحث خلاقیت در فعالیت‌های قرآنی و همچنین هنر قرآنی بسیار ضعیف هستیم؛ در مباحثی مانند داستان‌نویسی، داستان‌آموزی برای کودکان کار خاصی انجام ندادیم پس چگونه توقع داشته باشیم که گرایش کودکان و نوجوانان به قرآن خوب باشد لذا باید کار کارشناسی انجام دهیم و افراد متخصص با نگاه‌های جامع‌بینانه و نه تک‌بینانه، راهکارهای بسیار جدی متناسب با وضعیت امروز را ارائه دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha