مسابقات قرآن به صورت جشنواره‌ای بسط داده شود
کد خبر: 4078198
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / ۱۷

مسابقات قرآن به صورت جشنواره‌ای بسط داده شود

زهرا حسین‌پور، داور مسابقات قرآن معتقد است که باید از موازی‌کاری‌ در عرصه فعالیت‌های قرآنی پرهیز و مسابقات به صورت جشنواره‌ای بسط داده شود.

زهرا حسین‌پور، داور مسابقات قرآن کریمزهرا حسین‌پور، داور مسابقات قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به مهم‌ترین عوامل جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: تلفیق آموزه‌های هنری با قرآن در جذب نسل جدید به این عرصه تأثیر فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه می‌توان مسابقات قرآن را به صورت جشنواره‌ای برگزار کرد، گفت: به جای اینکه مسابقات فقط در رشته‌های محدود حفظ، قرائت، ترتیل و... باشد باید آن را بسط دهیم و قرآن را حتی در خانه فردی که رشته هنر خوانده ببریم. به‌طور مثال از رشته‌های  گرافیک، خطاطی، عکاسی و شاخه‌های تخصصی رشته‌های هنری می‌توان استفاده کرد و فراخوان بزنیم که روی آیات به صورت موضوعی  کار کنند؛ در واقع به این صورت افراد هنرشان را در وادی قرآن به کار می‌برند که البته ارگان‌های مختلف در این زمینه باید بسترسازی لازم را انجام دهند.

حسین‌پور با تصریح اینکه باید از موازی‌کاری‌ها کم شود، افزود: هر ارگانی برای خود یکسری مسابقات در رشته‌های محدود حفظ، قرائت و ترتیل برگزار می‌کند که باید به صورت جشنواره‌ای آن را بسط دهد و تعداد رشته‌ها را بیشتر کند تا افرادی که در عرصه‌های هنری فعالیت می‌کنند اما در فضای قرآنی نیستند نیز به این مسئله جذب شوند و افراد زیادی از نسل جدید را درگیر کند.

وی در پایان تأکید کرد: باید مسابقات قرآن به سمت جشنواره کشیده شود تا به کمک این امر، نسل جدید حضور چشمگیرتری در این عرصه داشته باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha