خیز دوباره شیراز برای رسیدن به قطب قرآنی کشور
کد خبر: 4136318
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷

خیز دوباره شیراز برای رسیدن به قطب قرآنی کشور

در ابتدای سال جاری مجدد از سوی مسئولان استان فارس مبحث تبدیل شیراز به قطب قرآنی کشور مطرح شده است. در همین این راستا ایکنا سلسله مصاحبه‌ها و گزارش‌هایی را دنبال می‌کند.

محفل انس با قرآن، حافظیهدر سال‌های گذشته آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز بارها بر قطب قرآنی شدن شیراز تأکید داشتند. ایشان همواره سابقه درخشان مذهبی مردم این دیار را گوشزد می‌کردند و درخواست داشتند تا دوباره این سابقه‌ها بازگو شده و احیا شوند.

در ابتدای سال جاری نیز سخنانی از مسئولان شهر شیراز، استان فارس و به‌ویژه آستان مقدس حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برای تبدیل به قطب قرآنی کشور مطرح شده است. در همین راستا ایکنای فارس سراغ مسئولان دولت سیزدهم و شورای ششم شهر شیراز رفته و سلسله گفت‌وگوهایی را درباره ویژگی‌های شهر قرآنی و همچنین میزان همکاری مسئولان در این رابطه انجام داده است،‌ که تقدیم مخاطبان می‌شود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس،‌ با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت ارشد استان در زمینه تبدیل شیراز به قطب قرآنی کشور، گفت: این جزو آرزوهای مردم فارس به خصوص شیراز است که به اصالت خود بازگردند. سابقه طولانی مردم شیراز و فارس در همه امور مرتبط با قرآن باید مجدد احیا شود و این برگشت به قرآن باعث خیر و برکت خواهد شد.

ایمانیه تأکید کرد: مدیریت استان فارس هم وظیفه دارد تمام تلاش خود را انجام داده تا در احیا و بازآفرینی نقش بزرگ مردم استان فارس در ترویج فرهنگ قرآنی اقدامات مؤثری انجام دهد.

قطعاً از قطب قرآنی شدن شیراز حمایت می‌کنیم

لطف‌الله شیبانی، فرماندار شیراز، نیز به خبرنگار ایکنا گفت: تبدیل به قطب قرآنی و یا شهر قرآنی که دستور مسئولان استان است، مبنای اعتقادی دارد. با توجه به سابقه فرهنگی و دینی درخشان شیراز و استان فارس قطعاً وظیفه شرعی، اخلاقی،‌ قانونی و اداری ما این است که از  قطب قرآنی شدن حمایت می‌کنیم و در این راستا هر کمکی نیاز باشد،‌ دریغ نخواهیم کرد.

پیش از این مهدی نصیری، رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز به خبرنگار ایکنا گفته بود که پیش از هر چیزی باید اول تعریف کنیم که شاخص‌های شهر و قطب قرآنی چیست. آیا می‌خواهیم در حوزه شهرسازی هم ورود کنیم به عنوان مثال بحث مشرفیت که در سال‌های اخیر در شیراز یک قانون شده است و امنیت خانواده‌ها به‌ویژه بانوان عملاً در داخل منزل هم از بین می‌رود را اصلاح کنیم یا اینکه المان قرآنی نصب کنیم و یا دوره‌های قرآنی برگزار کنیم لذا همه اینها باید را مشخص کنیم.

زهرا عسکری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha