شاخص‌های شهر قرآنی را مشخص کنیم
کد خبر: 4132619
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

شاخص‌های شهر قرآنی را مشخص کنیم

نصیری با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای تبدیل شیراز به قطب قرآنی کشور، گفت: در گام نخست باید شاخص‌های شهر قرآنی را مشخص کنیم.

عضو شورای شهر شیراز در غرفه ایکنا، نمایشگاه قرآن فارسمهدی نصیری، رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن فارس، گفت: نمایشگاه قرآن فارس در سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بعد از حدود 10 سال برای مرتبه دوم برگزار شد.

وی برپایی این نمایشگاه را اقدامی مناسب توصیف کرد و افزود: امیدواریم در سال آتی نیز شاهد حضور گسترده فعالان و مؤسسات قرآنی و هم تنوع حوزه‌های قرآنی بیشتر از امسال باشیم، البته تنوع  امسال هم بد نبود اما می‌تواند برای سال‌های آتی تقویت شود.

نصیری در ادامه در پاسخ به اینکه برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای تبدیل شیراز به قطب قرآنی کشور چیست، افزود: این موضوع خوبی است و اینکه از زبان مسئولان استان مطرح شده است، بسیار دلگرم کننده است اما باید تعریف کنیم قطب قرآنی یعنی چه و در چه‌ حوزه‌ای می‌خواهیم قطب شویم؟ آیا برگزاری کلاس‌های حفظ و موضوعات مشابه است یا رفتار قرآنی یا مسائل دیگری است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: اینکه بگوییم چون تعداد حافظان قرآن ما در سال بیشتر از سایر استان‌ها شده است، بخواهیم قطب قرآنی شویم، کار خوبی است اما باید ابتدا قطب قرآنی را تعریف کرده و برای آن تقسیم کار انجام دهیم که هر نهاد و دستگاهی چه وظیفه‌ای در این راستا داشته باشد و مرتب در آن زمینه فعالیت کند.

وی با بیان اینکه با تقسیم کار، نقش مدیریت شهری هم مشخص می‌شود، گفت: قبل از هر چیزی باید اول تعریف کنیم که شاخص‌های شهر و قطب قرآنی چیست. آیا می‌خواهیم در حوزه شهرسازی هم ورود کنیم به عنوان مثال بحث مشرفیت که در سال‌های اخیر در شیراز یک قانون شده است و امنیت خانواده‌ها به خصوص بانوان عملاً در داخل منزل هم از بین می‌رود را اصلاح کنیم یا اینکه المان قرآنی نصب کنیم و یا دوره‌های قرآنی برگزار کنیم لذا همه اینها باید را مشخص کنیم.

انتهای پیام
captcha