ابهامات مصوبه تدوین سند تبدیل شیراز به قطب قرآنی کشور رفع می‌شود
کد خبر: 4157680
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
طاهری در پاسخ به ایکنا:‌

ابهامات مصوبه تدوین سند تبدیل شیراز به قطب قرآنی کشور رفع می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به خبرنگار ایکنا درخصوص آخرین وضعیت مصوبه تدوین سند تبدیل شیراز به قطب قرآنی کشور توسط شهرداری، گفت: فرمانداری شیراز به مصوبه شورای شهر درخصوص تدوین سند اجرایی تعریف جایگاه شیراز به عنوان پایتخت قرآنی کشور ایراد گرفته است که بنا شد با تشکیل جلسه مشترک ابهامات رفع شود.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، دوم مرداد در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر چگونگی روند مصوبه شورا در خصوص تبدیل شیراز به عنوان قطب قرآنی کشور اظهار کرد: فرمانداری شیراز به مصوبه شورای شهر در خصوص تدوین سند اجرایی تعریف جایگاه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) به عنوان پایتخت قرآن کشور ایراد گرفته است، از این‌رو بنا شد با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر با فرماندار جلسه مشترک در راستای رفع ابهامات برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر شیراز بر تصمیم خود در راستای تبدیل شیراز به عنوان قطب قرآنی کشور مصمم است، گفت: برای تحقق این امر مهم در شیراز باید تمامی ادارات مرتبط در میدان عمل حاضر باشند تا در کنار شهرداری نقش‌آفرینی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تعریف فعل «آبستراکسیون» که در رسانه‌ها به کار رفته را باید مورد واکاوی قرار داد. این فعل به معنی به کار رفتن اراده چند نفر از اعضای شورا بر عدم حضور در جلسات است، اما در بین اعضای شورای شهر شیراز، آبستراکسیون به معنی ذکر شده، مدنظر نبوده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اتمسفر شورای شهر در حواشی است، تصریح کرد: این موضوع درست است و امیدواریم مدیریت این فضا به نحوی کنترل شود. اختلاف بین اعضای شورا شاید وجود داشت باشد و برخی اوقات، اختلاف در تفسیر موضوعات فراز‌های قانونی وجود دارد که با همراهی بیشتر کاهش پیدا خواهد کرد.

طاهری وجود چادر‌ها و ماشین‌های سدمعبر میوه فروشی در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: آیین‌نامه روی کاغذ و چیزی که در واقعیت رخ می‌دهد، اختلاف دارد و شهرداری باید به صورت قطعی رویکرد خود را روشن کند.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: مشکلاتی که در شیراز در استفاده سوء از معابر انجام می‌شود، نسبت به کلان‌شهر‌های دیگر اختلاف قابل توجهی دارد و لازم است سدمعبر شیراز با جدیت بیشتری ورود کنند.

طاهری با اشاره به استخدام در شهرداری شیراز، اظهار کرد: در میان شورا‌های کلان‌شهر کشور، مصوبه‌ای در شورای شهر شیراز در راستای منع استخدام افراد مضاف بر نیرو‌های فعلی شهرداری به تصویب رسیده و برای اولین بار در طول تاریخ اکنون شرایط استخدامی در شهرداری تغییر پیدا کرده است. 

وی بر شفافیت در شورا و شهرداری شیراز تاکید کرد و ادامه داد: به‌منظور شفافیت، اطلاعات اعضای شورای شهر شیراز در سایت جدید اطلاع‌رسانی شورا بارگذاری شده است تا عموم شهروندان در جریان آخرین اخبار، مصوبات و موضوعات قرار گیرند.

طاهری با بیان اینکه جواب حاشیه‌ها را با تهدید نمی‌دهیم، گفت: مطالبه اعضای شورا از رئیس واکنش نسبت به مطالب انتقادی رسانه‌ها بود که سعی شد با بهترین لحن پاسخگوی رسانه‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان سخنان خود گفت: راه‌اندازی کمیته شفافیت و صیانت در شورای شهر تصویب شده است و تمامی اعضا عضو این کمیته هستند که این کمیته نیاز به ابراز قانونی داشت و شیوه‌نامه آن تدوین شده است.

خبرنگار: حمیدرضا ثابت نسب

انتهای پیام
captcha