شیراز با تمثال‌های جدید به عطر شهدا مزین می‌شود
کد خبر: 4159820
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

شیراز با تمثال‌های جدید به عطر شهدا مزین می‌شود

شهردار شیراز موضوع المان‌سازی را به‌عنوان یکی از وظایف اصلی سازمان سیما و منظر برشمرد و تأکید کرد: شهر سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران با نصب تمثال‌های جدید به عطر شهدا مزین می‌شود.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز شامگاه دیروز، 10 مرداد طی جلسه شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، تأکیدات رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان تکلیف عمومی پیرامون اهمیت درختکاری و ایجاد و تقویت فضای سبز شهری موردتوجه قرار داد.

وی با تأکید بر این موضوع که خزانه گل و گیاه شهرداری شیراز باید تقویت شود، بیان کرد: یکی از هویت‌های این کلان‌شهر، استوار بر ظرفیت‌های ارزشمند فضای سبز شهری است و در این راستا باید اقدامات مؤثری در حفظ و گسترش آن انجام شود.

اسدی موضوع المان‌سازی را به‌عنوان یکی از وظایف اصلی سازمان سیما و منظر برشمرد و تأکید کرد: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان سیما و منظر، ساماندهی تمثال شهدا است و در این راستا از ظرفیت هنرمندان و کارشناسان متبحر بهره برد و عموم جامعه را دعوت به مشارکت کرد.

شهردار شیراز گفت: با تداوم نصب تمثال شهدا، این کلان‌شهر «شهر سومین حرم اهل‌بیت(ع)» را به عطر شهدا مزین می‌کنیم.

 تقویت فضای بصری شیراز در دستور کار مدیریت شهری

شهردار شیراز همچنین خواستار توجه بیشتر و به‌روزرسانی نورپردازی سطح شهر شد و اظهار کرد: دستاورد این فعالیت‌ها موجب تقویت زیبایی فضای بصری شهر و رضایت شهروندان می‌شود و از سویی؛ بهره‌برداری از آب‌نمای موزیکال مستقر در بوستان آزادی، زیباسازی، رنگ‌آمیزی و بهسازی نورپردازی زیرگذر‌ها به‌عنوان تکالیف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

اسدی با اشاره به طرح هوشمند سازی آبیاری درختان نیز گفت: درزمانی که تمام کشور با مشکل کمبود آب مواجه هست، طرح هوشمند سازی آبیاری درختان و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی از پروژه‌های کارآمد در تأمین منابع آب و گسترش فضای سبز شهری است.

حمید کشتکار، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص گزارش عملکرد و اهداف آتی سازمان، به پیشبرد طرح ساماندهی تمثال شهدا، طراحی و ساخت المان‌های متناسب با فضای شهر، حفظ و توسعه فضای سبز و کاشت گیاهان مناسب با اقلیم این کلان‌شهر بدون نیاز به آبیاری در ارتفاعات شیراز، لایه‌روبی و احیای قنوات و چاه‌های موجود و اقدامات اجرای ادامه طرح کمربند سبز شیراز اشاره کرد.

وی با اشاره به ساخت و رونمایی از المان‌های عاشورایی در سطح شهر گفت: فضاسازی شهری نقش ارزنده‌ای در ارتقای روحیه شهروندان دارد و با درک این موضوع برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha