مکان‌یابی نهایی باغ موزه قرآن شیراز انجام شده است
کد خبر: 4157658
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
اسدی در پاسخ به ایکنا:‌

مکان‌یابی نهایی باغ موزه قرآن شیراز انجام شده است

شهردار شیراز در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص آخرین وضعیت باغ موزه قرآن گفت: برای احداث باغ موزه قرآنی شیراز مکان یابی نهایی انجام شده و یکی از باغات محور بلوار شهید چمران بازدید شده است و در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، دوم مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر چگونگی وضعیت اجرای باغ موزه قرآنی شیراز، گفت: برای احداث باغ موزه قرآنی مکان‌یابی نهایی انجام شده و یکی از باغات محور بلوار شهید چمران بازدید شده است و در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید از این‌رو مصوبه شورای اسلامی شهر را روی زمین نخواهیم گذاشت. 

وی با اشاره به برخی از مصوبات عمرانی شورای شهر، اظهار کرد: دو مرحله‌ای شدن صدور پروانه‌های ساختمانی در شهر شیراز مصوبه شورا شهر است و طی این فرآیند موافقت اولیه برای شروع ساخت مسکن کفایت می‌کند از این رو در مناطق ۷ و ۵ شهرداری شیراز فرآیند دو مرحله‌ای شدن پروانه‌ها آغاز شده و تا پایان شهریور ماه در تمامی مناطق شهرداری شاهد اجرای این مصوبه خواهیم بود.

اسدی در پاسخ به پرسش خبرنگاران تصریح کرد: املاک گم شده در شهرداری شیراز نداریم و سالیان سال شهردای به دنبال تکمیل بانک املاک و زمین شهر شیراز بوده که طی چند ماه اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد. 

شهردار شیراز با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۲۸۰ ریز پروژه و ۵۳۶ پروژه متوسط مقیاس در حال اجرا است، گفت: ۶۱۳ پروژه در مرحله طراحی هستند است که پس از این مرحله وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی، تکلیف ۲۰ هزار میلیاردی سرمایه‌گذاری شورای شهر بر شهرداری را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق اجرا می‌شود تا شاهد حضور پیش از پیش سرمایه‌گذاران در عرصه شهری باشیم.

اسدی با بیان اینکه از ابتدای دوران شهرداری اینجانب مبنا بر تغییر مدیر‌ها نبوده و تمامی تمرکز کار بر تغییر مدیران نیست، گفت: در ادامه مسیر شاید به دلیل موارد مدیریتی تغییر پیدا کردند، اما تمرکز کار مدیریت کنونی شهرداری شیراز بر خدمت است.

وی با تصریح اینکه حدود ۹ هزار میلیارد تومان شهرداری شیراز بدهی داشته است، تاکید کرد: ۴ هزار میلیارد تومان تاکنون تسویه شده و مبلغ بدهی شهرداری شیراز امروز به حدود ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که عمده‌ترین بدهی‌ها به بانک شهر و چند شرکت دیگر است.

اسدی با اشاره به اینکه در ماه محرم امسال فضاسازی شهری مورد توجه ویژه برای اشاعه فرهنگ حسینی قرار گرفته است، بیان کرد: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صرف هزینه فضاسازی شهر شیراز در ایام ماه محرم شده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز در ادامه سخنان خود گریزی نیز به پروژه‌های شهرداری زد و ادامه داد: کار اجرایی تمامی پروژه‌های شهرداری شیراز آغاز شده و عدم اجرا نداریم از این رو بیش از ۷۰ درصد مصوبات شورای شهر اجرای کامل شده است. 

شهردار شیراز، پروژه عمرانی دروازه قرآن و ایجاد مشکلات ترافیکی در شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: از چند روز پیش پیش خبر پروژه دروازه قرآن اطلاع رسانی شد اما منتظر نظر نهایی شورای ترافیک بودیم و پی از اعلام نظر، پروژه آغاز شد، اما معتقدم در موضوع اطلاع‌رسانی و آگهی‌بخشی به شهروندان باید بهتر عمل می‌کردیم.

اسدی با بیان اینکه از شتاب زندگی در اجرای پروژه دروازه قرآن پرهیز خواهد شد تا کمترین ترافیک را به دنبال داشته باشد، گفت: در خصوص مدیریت بار فروشان و متکدیان در شهر شیراز شهرداری ضعف دارد و مطالبه جدی شهروندان نیز است بنابراین ریشه این موضوع شناسایی شده و فردی که نقش‌آفرینی اصلی در این موضوع را ایفا می‌کرد نیز با کمک پلیس دستگیر شده است.

وی بیان کرد: باید در کنترل متکدیان در شهر همگی دست به دست یکدیگر دهند تا شاهد سد معبر، حضور معتادان متجاهر و جولان متکدیان در شهر شیراز نباشیم چراکه طبق قانون وظیفه سدمعبر در پیاده‌رو وظیفه شهرداری و در خیابان وظیفه پلیس راهور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه معرفی شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در حوزه معاونت فرهنگی شهرداری در حال پیگیری است، به جابه‌جایی زندان عادل‌آباد نیز اشاره کرد و گفت: با گسترش شهر شیراز این زندان در میانه شهر قرار گرفته که با نمایندگان مجلس و مدیر زندان عادل‌آباد جلسات متعددی داشتیم از این‌رو برای انتقال این زندان به خارج از شیراز مکان مورد نظر در جنوب کمربندی تعیین شده است.

شهردار شیراز استراحت و برپایی چادر همراهان بیمار در رفوژ پیاده‌رو‌های مرکز شهر و نزدیک به بیمارستان‌ها را یک امر قابل پیگیری ویژه دانست و بیان کرد: ۱۰ میلیارد تومان سهم شهرداری شیراز در ساخت همراه بیمار سرا بوده و کمی از آن تاکنون پرداخت شده، اما متولی اصلی دانشگاه علوم پزشکی است.

اسدی در جواب گلایه یکی از خبرنگاران مبنی بر برخورد تند رئیس سیما و منظر شهرداری شیراز در مقابل نقد اصحاب رسانه، تاکید کرد: هیچ مدیری در مجموعه مدیریت شهری شیراز حق ندارد از یک سؤال یا نقد آشفته شود چراکه وظیفه ما پاسخگویی است و به مدیران دوباره تذکر خواهیم داد.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: با همکاری شهرداری شیراز در آذر ماه نمایشگاه صنایع دستی در شهر بوداپست مجارستان برای ارائه محصولات بومی و اصیل شیراز برگزار خواهد شد.

خبرنگار: حمیدرضا ثابت نسب

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha