نهصت جاودانه عاشورا بزرگترین حماسه تاریخ تشیع است
کد خبر: 4158497
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

نهصت جاودانه عاشورا بزرگترین حماسه تاریخ تشیع است

شهردار شیراز با بیان اینکه نهصت جاودانه عاشورا بزرگترین حماسه در تاریخ تشیع است، گفت: مدیریت شهری شیراز تلاش خود را انجام داد تا با سیاه‌پوش کردن محور‌های این کلان‌شهر و برپایی موکب‌های عزاداری چهره دیگری از شهر حرم سوم اهل‌بیت (ع) در عزای سیدالشهدا و نهضت جاودانه عاشورا ترسیم کند.  

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، پنجم مرداد با حضور در آیین عزای تاسوعای حسینی و تعزیت شهادت سید و سالار شهیدان، گفت: حماسه و نهصت جاودانه عاشورا بزرگترین حماسه در تاریخ تشیع است.
 
وی افزود: نهضت حسینی به‌عنوان آموزگار بزرگ در تاریخ تشیع، درس‌های متعددی دارد که این درس‌ها با مرور زمان بیشتر جلوه می‌کنند و فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت و احیای امر به معروف و نهی از منکر در همه دوران متجلی شده از این رو در این راه بزرگ تاریخی رسالت دلدادگان و رهروان مکتب حسینی و زینبی بیش‌ازپیش است.
 
اسدی با بیان اینکه شهرداری این کلان‌شهر با مشارکت شهروندان، بیش از ۱۰۰ موکب در نقاط مختلف شهر برپا کرده است، تاکید کرد: مدیریت شهری شیراز تلاش خود را انجام داد تا با سیاه‌پوش کردن محور‌های این کلان‌شهر و برپایی موکب‌های عزاداری چهره دیگری از شهر حرم سوم اهل‌بیت (ع) در عزای سیدالشهدا و نهضت جاودانه عاشورا ترسیم کند.  
 
شهردار شیراز به برپایی عزای حسینی در مجموعه سازمان‌های شهرداری شیراز اشاره کرد و ادامه داد: آیین عزاداری و برگزاری زیارت عاشورا در ساختمان شهید سلیمانی ساختمان مرکزی شهرداری و همه حوزه‌های شهرداری در ایام دهه اول محرم برپا شده است.
 
وی با اشاره به آیین سوگ حسینی در هیئت متوسلین به اهل‌بیت نبوت (ع) شهرداری شیراز عنوان کرد: این هیئت در ساختمان قدیم که به‌عنوان «موزه بلدیه» نام‌گذاری شده، برپا شده و هرشب میزبان خانواده بزرگ مدیریت شهری اعم از پیشکسوتان و همکاران شاغل است.  
 
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز در پایان سخنان خود با گرامیداشت نهضت جاودانه عاشورایی از عموم شهروندان و هیئات مذهبی «شیراز؛ سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع)» دعوت کرد تا در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) و اجرای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر، فردا جمعه ششم مردادماه در آیین باشکوه نماز ظهر عاشورا حضور یابند و حماسه دیگری از بیعت با امام خود را به تصویر کشند.
انتهای پیام
captcha