تداوم مرمت مساجد و بناهای تاریخی شیراز
کد خبر: 4157700
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
محمدیان خبر داد:

تداوم مرمت مساجد و بناهای تاریخی شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مساجد و بنا‌های تاریخی شهر شیراز سرمایه‌های شهر هستند بنابراین در مرمت این بنا‌ها از جمله مدرسه خان اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز امروز، دوم مرداد در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه شهر شیراز جایگاه والایی در موضوعات مذهبی، ادبی، هنر و علم دارد، گفت: افراد فرهیخته و علمی در این شهر سکونت داشتند که همواره نام آن‌ها در تارک تاریخ درخشیده است.

وی یادآور شد: شیراز در سفر رهبرمعظم انقلاب ملقب به سوم حرم اهل بیت (ع) شد و وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و امام‌زادگان جلیل‌القدر اهمیت موضوع را تقویت می‌کند.

محمدیان با اشاره به اینکه مبنای تصمیم‌گیری‌ها در شورای شهر شیراز تعریف پروژه‌های زیرساختی فرهنگی شهر بوده است، تأکید کرد: در راستای ارتقای جایگاه شهر شیراز در کنار انجام فعالیت‌های مقطعی و مهم، زیرساخت‌های فرهنگی به عنوان یک اصل مهم مورد توجه واقع شده است.

عضو شورای شهر شیراز خود بر ایفای نقش سایر دستگاه‌های متولی فرهنگ در شهر تاکید کرد و ادامه داد: سایر دستگاه‌ها نیز در حوزه فرهنگ و گردشگری شهر شیراز مسئولیت دارند اما اکثر اوقات شهرداری بار بسیاری از دستگاه‌ها را نیز به دوش می‌کشد از این رو اگر می‌خواهیم شهر راز ارتقا پیدا کند باید تمام دستگاه‌ها بدون بهانه‌آوری با همدلی کار‌های خوبی را برای مردم انجام دهند.

وی، طراحی و اجرای مجموعه مهربانو را یکی از مصوبات این کمیسیون برشمرد و اضافه کرد: نخستین مجموعه باغ‌های مهربانو در بلوار چمران شیراز به اتمام رسیده است و ساختمان مرکزی شهرداری به عنوان سه ساختمان نخست شهرداری‌های کشور و یک ظرفیت گردشگری به «موزه بلدیه» برای معرفی دستآورد‌های شهرداری شیراز، تاریخ انقلاب اسلامی و میراث مردمی تبدیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای شهر شیراز با بیان اینکه احداث ورزشگاه سرپوشیده منطقه‌ای در دوره چهارم شورا تصویب شد، افزود: در دوره ششم شورای شهر نیز تصمیم بر اضافه کردن یک مجموعه ورزشی به هر منطقه از شهرداری شیراز وجود دارد از این‌رو در دست پیگیری است. 

وی تصویب طرح احداث ورزشگاه ویژه معلولان، نابینایان و ناشنوایان را مورد توجه قرار داد و گفت: تکمیل موکب احمدبن موسی (ع) در مرز شلمچه، اجرای پروژه گردشگری زندیه و تصویب لزوم احداث پارک‌های تخصصی و موضوعی از دیگر اقدامات کمیسیون فرهنگی شورا است.

محمدیان تصریح کرد: مساجد و بنا‌های تاریخی شهر شیراز سرمایه‌های شهر هستند بنابراین در مرمت این بنا‌ها از جمله مدرسه خان اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه احداث پارک‌ها و فرهنگ سرای تخصصی در دستور کار است، گفت: المان‌های دارای مفهوم با رویکرد ایرانی اسلامی ساخته و نصب خواهد شد. همچنین تفاهم‌نامه ساخت سریال احمدبن موسی (ع) با بهترین کیفیت منعقد شده است که پیش‌بینی می‌شود در ماه رمضان و عید نوروز ۱۴۰۴ پخش شود.

بنابه به گفته وی، تدوین کتاب چند زبانه از مفاخر، پویانمایی و تهیه کتاب زندگی‌نامه شهید اسکندری، حمایت از پویش‌های مختلف مردمی جزو اقدامات کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای شهر شیراز بوده است.

انتهای پیام
captcha