اثرگذاری فضاسازی شهری محرم در شیراز
کد خبر: 4158057
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸

اثرگذاری فضاسازی شهری محرم در شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز، اقدامات اجرایی شده از سوی سازمان فرهنگی شهرداری در فضاسازی مناسبتی ایام محرم را مطلوب توصیف کرد و افزود: امسال با فضاسازی منطقی و اثرگذاری مواجه هستیم.

رضا جاویدی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، رضا جاویدی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و سخنگوی شهرداری شیراز امروز، 3 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: امسال فضاسازی شهری مناسبی برای ایام محرم انجام شده است.

وی اقدامات اجرایی شده از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در فضاسازی مناسبتی ایام محرم را مطلوب توصیف کرد و افزود: امسال با فضاسازی منطقی و اثرگذاری مواجه هستیم.

جاویدی در ادامه به پروژه‌های عمرانی در سطح شهر شیراز اشاره کرد و افزود: لازمه پویایی شهرها، اجرا و تداوم اجرای اقدامات عمرانی و زیرساختی است و چنین اقداماتی محدودیت‌های ترافیکی و دشواری‌های موقت را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بعضی پروژه‌ها که اجرای آن منجر به بروز مشکلات و محدودیت‌هایی موقت اما اثرگذار در تردد و خدمات‌رسانی می‌شود، مصوبات نهادهای تخصصی و حاکمیتی نظیر شورای ترافیک، اخذ می‌شود، گفت: قطعاً همکاری و همراهی و صبوری شهروندان در اجرای چنین پروژه‌هایی، جای قدردانی و تشکر داشته و از طرفی مشکلات و محدودیت‌های ایجاد شده جای عذرخواهی دارد.

جاویدی با یادآوری اینکه پروژه لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی از محدوده دروازه قرآن به سمت رودخانه خشک، طی روزهای اخیر اجرایی شده است، افزود: اجرای این پروژه براساس مطالعات کارشناسی، به عنوان یک ضرورت برای پیشگیری از حوادثی نظیر سیل فروردین ۹۸، در دستور کار قرار گرفت و فاز اول آن سال گذشته انجام و فاز دوم نیز از یکشنبه اول مرداد آغاز شده است.

سخنگوی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه این پروژه با توجه به تبعات اثرگذار ترافیکی آن باید تا قبل از فصل جدید تحصیلی و افزایش ترددها و قبل از فصل بارندگی اجرایی و کامل می‌شد، گفت: این پروژه به شکل شبانه‌روزی در حال انجام بوده و امیدواریم که در زمان مقرر به اتمام برسد و پس از آن هم لایروبی کانال‌های انتقال آبهای سطحی قبل از فصل بارش، اجرایی شود.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر شاهد اجرای طرح لوله‌گذاری با هدف هدایت و دفع آبهای سطحی در سایر مناطق شیراز نیز بوده‌ایم، اجرای این طرح در محور ورودی اصلی شیراز و یکی از مناطق مهم گردشگری این شهر را عامل مشهود شدن آثار و تبعات آن دانست.

جاویدی به پروژه تعریض پل سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: بتن‌ریزی این پروژه طی یک رکودی چهار روزه انجام شد و تابلوهای ترافیکی در سطح شهر مسیرهای جایگزین را اعلام کرده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیراز با بیان اینکه مرحله یازدهم جهش عمرانی شیراز با هدف توسعه آسفالت یا ترمیم آسفالت معابر اجرایی خواهد شد، گفت: موضوع آسفالت معابر از خواسته‌های جدی شهروندان بوده که در تماس با سامانه ۱۳۷ مطرح شده است.

وی با تصریح اینکه در جهش آسفالت پیش‌بینی دو میلیون و ٢٠٠ هزار متر مربع آسفالت با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال شده است، گفت: اجرای هر مترمربع آسفالت، ٢٠٠ هزار تومان برای شهردار هزینه در بر خواهد داشت.

جاویدی، برخورد شهرداری با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در هر نقطه از شیراز به ویژه باغ‌های قصردشت را قانونی و بدون اغماض دانست و با یادآوری اینکه چنین اقداماتی طی ماه‌های اخیر تسریع و تشدید شده است، گفت: در راستای احیای حقوق عامه با همکاری جهاد کشاورزی و دادگستری فارس در قالب تبصره ٢ ماده ١٠ قانون حفظ کاربری اراضی، اجرای آرای کمیسیون ماده ١٠٠ و آرای صادره از دیوان عدالت اداری ورود کرده‌ایم.

سخنگوی شهرداری شیراز همچنین از آغاز تخفیف عوارض۲۲ درصدی ساختمانی، شغلی و بهای خدمات شهرداری از ٨ مردادماه تا ٧ شهریورماه خبر داد و گفت: تخفیف عوارض ۲۴ درصدی نیز تا هفتم مردادماه جاری ادامه دارد.

جاویدی به راه‌اندازی شیفت شب پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: سه شیفت کردن پروژه‌ها در راستای تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌هاست که در یک فرآیند مدیریتی کنترل پروژه رصد می‌شوند.

انتهای پیام
captcha