ایجاد قطب قرآنی موجب فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود
کد خبر: 4020229
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

ایجاد قطب قرآنی موجب فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود

ظفرآبادی، داور مسابقات قرآن به نقش جامعه قرآنی در خنثی‌سازی تبلیغات سوء اشاره کرد و گفت: اگر در هر منطقه‌ای قطب قرآنی ایجاد شود و این منطقه بتواند رسالت خود را که فرهنگ‌سازی است انجام دهد جامعه قرآنی می‌شود.

علی‌اکبر ظفرآبادی، داور مسابقات قرآن علی‌اکبر ظفرآبادی، داور مسابقات قرآن و از پیشکسوتان قرآنی فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به تبیین نقش جامعه قرآنی در تغییر ساختارهای فرهنگی کشور با رویکرد انقلابی مدنظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: موج فرهنگی در دهه شصت و هفتاد به وسیله قرآن‌آموزان ایجاد شد. در این دو دهه سیل قرآن‌آموزان و عشاق قرآن در استان‌ها به طور عمده از طریق آموزش و پرورش و به طور جزئی‌تر از طریق سازمان تبلیغات و اوقاف که متولیان اصلی کار قرآنی هستند، جذب شدند و توانستند یک موج فرهنگی خوب به وجود بیاورند. در این سال‌ها با برگزاری مسابقات در آموزش و پرورش، مقطع پنج‌گانه یا استان، فضای شهری بوی کار قرآنی و فرهنگی می گرفت که باعث مشارکت مردم می‌شد.

ظفرآبادی به نقش جامعه قرآنی در خنثی‌سازی تبلیغات سوء اشاره کرد و گفت: اگر در هر منطقه‌ای قطب قرآنی ایجاد شود و این منطقه بتواند رسالت خود را که فرهنگ‌سازی است انجام دهد و جامعه قرآنی شود، این جامعه می‌تواند تبلیغات سوء که از طریق دشمنان اسلام به‌ویژه برای ایران وجود دارد را خنثی کند.

این داور مسابقات قرآن با مطرح کردن این سؤال که چرا نمی‌توانیم در این زمینه موفق باشیم به بخشی از علت آن پرداخت و گفت: کل اعضای کابینه دولت کشور نیجریه، حُفاظ قرآن هستند اما در کشور ما که ادعا می‌شود یک کشور قرآنی است در رأس کشور به استثنای مقام معظم رهبری  سایر مسئولان، مراجع، وزرا و وکلای مجلس به تعداد بسیار کم در تلاوت قرآن ماهر هستند.

ظفرآبادی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در فرهنگ سازی گفت: با وجودی که کار حوزه‌های علمیه فرهنگ‌سازی در جامعه است، فکر نمی‌کنم در حوزه‌های علمیه ما به تعداد انگشتان یک دست در هر حوزه کسی بتواند قرآن را بدون ایراد و غلط تلاوت کند.

وی با تأکید بر تشکیل گروهی از صاحب‌نظران فرهنگی و دیدگاه‌های سیاسی مختلف در کنار هم و ایجاد قطب قرآنی در منطقه در جهت فرهنگ‌سازی مطلوب در جامعه گفت: این گروه جامعه محدود خود را هدایت کند و وقتی جامعه محدود مثل محله، شهر و یا استان، قرآنی شود در نتیجه یک کشور قرآنی خواهد شد و در کشور قرآنی فسادهای مختلف مثل اختلاس، زیرمیزی و... اتفاق نمی‌افتد.

این پیشکسوت قرآنی فارس با بیان اینکه علت بیشتر پرونده‌های مختلف در دادگاه‌ها، دور بودن مردم از قرآن است افزود: نزدیک به ۱۵ میلیون، پرونده مشکلات دادگاهی داریم که این تعداد پرونده با واسطه یا بی‌واسطه جمعیت هشتاد میلیونی را درگیر می‌کند، در صورتی که جامعه قرآنی به این شکل نیست.

وی در پایان با تصریح اینکه جامعه قرآنی جامعه‌ای است که به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک پیدا کند، گفت: اگر جامعه به این دو مورد تمسک پیدا کند، طلاق، دزدی، بی‌عدالتی، اختلاس و همه جرم‌ها کمتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha