خیز بلند حرم شاهچراغ(ع) جهت قطب قرآنی شدن/ فردا، دارالتحفیظ تخصصی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3688894
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

خیز بلند حرم شاهچراغ(ع) جهت قطب قرآنی شدن/ فردا، دارالتحفیظ تخصصی افتتاح می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن حرم شاهچراغ(ع) با اشاره به راه‌اندازی دارالتحفیظ تخصصی در این آستان، گفت: تمام تلاش خود را برای اینکه بتوانیم این حرم را به مرکز فعالیت‌های قرآنی جنوب کشور تبدیل کنیم، انجام خواهیم داد.

ایمان باغبان، مسئول دارالقرآن آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با بیان اینکه هدف ما در این مرکز حرکت به سمت تخصصی شدن برنامه‌های قرآنی است، گفت: بنا داریم تا در تمام زمینه‌های فعالیت‌های قرآنی نظیر حفظ قرآن، مفاهیم و تفسیر، قرائت، اذان و غیره را به صورت تخصصی در این مرکز برگزار کنیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی درباره سومین حرم اهل بیت(ع) تأکید کرد که تمام تلاش خود را برای اینکه بتوانیم این حرم را به مرکز فعالیت‌های قرآنی جنوب کشور تبدیل کنیم، انجام خواهیم داد.

23 بهمن؛ زمان آغاز دوره تخصصی دو ساله حفظ قرآن
باغبان اظهار کرد: در این راستا نخستین دوره تخصصی دو ساله تربیت حافظان قرآن در این آستان مقدس برگزار می‌شود که این دوره از 23 بهمن‌ماه جاری آغاز خواهد شد.

خیز بلند حرم شاهچراغ(ع) جهت قطب قرآنی شدن/ فردا، دارالتحفیظ تخصصی افتتاح می‌شود
مسئول دارالقرآن حرم شاهچراغ(ع) با بیان اینکه مهلت ثبت نام این دوره تا اواخر آذرماه بود که به دلیل استقبال گسترده مهلت آن تا 15 دی‌ماه تمدید شد، گفت: در ثبت‌نام اولیه 180 نفر نام‌نویسی کردند و بعد از انجام مصاحبه‌های ورودی که از 20 تا 25 دی‌ماه انجام شد، نهایتاً 80 نفر انتخاب شدند.
وی با تصریح اینکه از این تعداد 60 نفر بانو و 20 نفر آقا هستند، گفت: در این دوره علاوه بر آموزش حفظ تخصصی قرآن، مباحثی نظیر تجوید، صوت و لحن به صورت تخصصی به قرآن‌آموزان آموزش داده می‌شود تا نهایتاً خروجی دوره ما هم حافظ و هم مرتل قرآنی خوبی باشد.

برپایی دوره تربیت مربی قرآن پس از پایان دوره حفظ
باغبان در عین حال این نکته را یادآور شد که علاوه بر این‌ها در پایان دوره تخصصی حفظ 2 ساله قرآن، یک دوره تربیت مربی نیز برای فارغ‌التحفیظان برگزار خواهد شد تا تخصص‌های لازم را برای تدریس حفظ قرآن آموزش ببینند.
مسئول دارالقرآن حرم شاهچراغ(ع) در ادامه از افتتاح دارالتحفیظ تخصصی این آستان مقدس خبر داد و گفت: این دوره‌های تخصصی حفظ همگی در دارالتحفیظ آستان مقدس برگزار خواهند شد.
وی ادامه داد: مراسم افتتاح این مرکز فردا، 17 دی‌ماه از ساعت 16 در محل دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور تولیت آستان مقدس و مسئولان قرآنی استان برگزار خواهد شد.

captcha