ابعاد مختلف انتخاب قطب قرآنی/ ایده‌های قرآنی تقویت شود
کد خبر: 4012758
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
ملزومات قطب قرآنی شدن/ ۱۳

ابعاد مختلف انتخاب قطب قرآنی/ ایده‌های قرآنی تقویت شود

قاری ممتاز استان فارس با بیان اینکه برای انتخاب قطب قرآنی کشور ملزومات و نگاه‌های مختلفی حاکم است، به تبیین این ابعاد در زمینه‌های مختلف پرداخت.

هادی افخمی، قاری استان فارسهادی افخمی، قاری ممتاز استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به ملزومات قطب قرآنی شدن یک منطقه گفت: در این زمینه چند نگاه می‌تواند وجود داشته باشد که مسلماً برای تحقق این عنوان باید به تمام این موارد توجه ویژه شود. یک نگاه می‌تواند آماری باشد یعنی تعداد افراد فعال در زمینه قرآنی اعم از قاری، حافظ، مفسر، معلم قرآن و غیره باشد که این‎‌ها در واقع یک نوع سخت‌افزار برای تحقق قطب قرآنی شدن یک منطقه هستند.

افخمی ادامه داد: نگاه دیگر در بحث فضا و زیرساخت‌هایی است که برای ارائه ظرفیت‌های قرآنی یک منطقه اعم از افراد و نخبگان قرآنی آنان باید مهیا باشد و قطعاً در این زمینه مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند البته نقش مردم هم در این زمینه کم رنگ نیست.

قاری ممتاز استان فارس رونق مساجد و محافل قرآنی را از جمله مواردی دانست که باید در بحث قطب قرآنی شدن یک منطقه بدان توجه کرد و افزود: اینکه مسابقات قرآن و جلسات قرآنی چقدر در یک منطقه مورد استقبال واقع شده و چه تعداد افرادی در آن‌ها حاضر می‌شوند و یا اینکه متسابقان آنها در سطح کشور چقدر خوش می‌درخشند.


بیشتر بخوانید:


وی همچنین به نقش مردم در این عرصه نیز اشاره کرد و گفت: قطعاً برای اینکه بگوییم یک شهر یا منطقه تبدیل به قطب قرآنی شده است باید به سبک زندگی مردم و میزان انس و الفت مردم آن منطقه به قرآن هم اشاره کرد زیرا غایت قطب قرآنی شدن یک منطقه آوردن قرآن به سبک زندگی‌هاست و این همان هدفی است که بزرگان دین در پی تحقق آن بوده‌اند.

افخمی با بیان اینکه مبحث قطب قرآنی شدن یک منطقه یا دیار بسیار گسترده است، گفت: به‌طور کلی می‌توان گفت انتخاب قطب قرآنی در کشور یک ایده و کار خوب و پسندیده است و انگیزه‌اش هم باعث خواهد شد که چند اتفاق خوب و قرآنی در مناطق مختلف کشورمان اجرا شده و کلاً رقابت سالمی برای این قضیه در سطح کشور ایجاد شود لذا به نظر می‌رسد که این بحث انتخاب قطب قرآنی حتماً تداوم یابد.

انتهای پیام
captcha