موضع سیاسی باعث کنار گذاشتن فعالان قرآنی نشود
کد خبر: 4018232
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
ملزومات قطب قرآنی شدن/ ۱۴

موضع سیاسی باعث کنار گذاشتن فعالان قرآنی نشود

داور مسابقات قرآن استان فارس خواستار تشکیل مجمعی با حضور تمام علایق و سلایق برای تحقق قطب قرآنی شد و گفت: موضع سیاسی نباید باعث کنار گذاشتن فعالان قرآنی شود.

علی اکبر ظفرآبادی، داور مسابقات قرآنعلی‌اکبر ظفرآبادی، داور مسابقات قرآن و از پیشکسوتان قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تبیین ملزومات قطب قرآنی شدن یک منطقه پرداخت و گفت: برای اینکه منطقه‌ای قطب قرآنی شود، نياز به آماده‌سازی دارد یعنی باید پیش‌زمینه داشته باشد.

وی اظهار کرد: در این راستا نیاز است متولیانی که در زمینه فرهنگ کار می‌کنند مجمعی تشکیل دهند و از سلایق مختلف و دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مختلف در این مجمع حضور داشته باشد.

این پیشکسوت جامعه قرآنی با بیان اینکه موضع سیاسی نباید باعث کنار گذاشتن فعالان قرآنی شود، اظهار کرد: در جامعه قرآنی استان فارس و شیراز افرادی هستند که سال‌ها در زمینه اشاعه فرهنگ  قرآن تلاش کردند اما به دلیل دیدگاه خاص سیاسی نه انحرافی که دارند، کنار گذاشته شده‌اند و در مجالس و مجامع و داوری‌ها دعوت نمی‌شوند.


بیشتر بخوانید:


ظفرآبادی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای با اهداف مشخص که می‌تواند اولین قدم در قطب قرآنی شدن استان و منطقه باشد، گفت: در اولین قدم، صاحب‌نظران فرهنگی از همه طیفی در مجمعی جمع شوند و کمیته‌ای با اهداف مشخص تشکیل دهند و از نظرات صاحب‌نظران استفاده شود و این اهداف پیگیری شود تا این منطقه یا شهر در جهت قطب قرآنی شدن حرکت کند.

این فعال قرآنی با تصریح اینکه نیاز است تا گروهی جمع شوند و از کشورهایی که در زمینه قرآن حرفی برای گفتن دارند، تحقیق میدانی انجام دهند، بیان کرد: کشور مصر در رأس کشورهایی است که توانسته است تأثیر فراوانی در جهان اسلام و حتی جهان غیر اسلامی و ادیان دیگر بگذارد و در بیشتر مناطق این کشور، قاری، حافظ، مفسر و مدرس قرآن وجود دارد؛ با تحقیق در این زمینه و کسب تجربه می‌توان از نتایج این تحقیق به خوبی استفاده کرد و در جهت قطب قرآنی شدن حرکت کرد.

این داور مسابقات قرآن کریم در پایان یادآور شد: متأسفانه تنها دلیلی که ما نمی‌توانیم به این مقصد برسیم چند دستگی و تبعیض و بی‌عدالتی است.

انتهای پیام
captcha