ابهامات انتخاب پایتخت قرآنی کشور برای فعالان قرآنی / هیچ اطلاع‌رسانی نشد
کد خبر: 3983200
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
ملزومات قطب قرآنی شدن / ۵

ابهامات انتخاب پایتخت قرآنی کشور برای فعالان قرآنی / هیچ اطلاع‌رسانی نشد

مبتهل بین‌المللی قرآن کریم کشورمان با اشاره به معرفی پایتخت قرآنی کشور که چندی پیش از سوی معاونت قرآن وزارت ارشاد انجام شد، گفت: مبنا و شیوه انتخاب پایتخت قرآنی کشور کاری شتاب‌زده و بدون برنامه‌ریزی و موجب سردرگمی فعالان قرآنی استان‌ها شده است.

سیدکریم موسوی، مبتهل بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به معرفی پایتخت قرآنی کشور که چندی پیش توسط معاونت قرآن وزارت ارشاد انجام شد، این نکته را یادآور شد که عضوی از وزارت ارشاد بوده و کارمند رسمی آن است و سپس ادامه داد: این اتفاق خوبی است و مانند این است که پایتخت فرهنگ، پایتخت مقاومت، پایتخت ادبیات کشور را انتخاب کنند و اکنون هم پایتخت قرآن معرفی شده است.

وی با بیان اینکه مبنا و شیوه انتخاب پایتخت قرآنی کشور کاری شتاب‌زده و بدون برنامه‌ریزی بوده است، افزود: علی‌رغم اینکه ما به استان همجوار خود یعنی بوشهر بسیار علاقه‌مند هستیم اما این کار باعث شد که سؤالات و نقاط تاریک در اذهان امثال بنده و بسیاری از فعالان قرآنی حداقل نسبت به استان خودمان نقش بندند و این اتفاقات را در خور شأن یک وزارتخانه و معاونت قرآن و عترت با آن همه وزن و برنامه‌ریزی و نظم اداری ندانیم.


بیشتر بخوانید:


موسوی تأکید کرد: این معاونت مقتدر و با نظم باید برنامه‌ریزی می‌کرد تا مانع ابهامات بسیاری که برای قرآنیان بوجود آمده می‌شد. در هر صورت این اتفاق افتاده و اکنون بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور مطرح است، اما اگر مقداری با واقعیت‌ها و بر اساس فاکتورها و ظرفیت‌ها این اتفاق و انتخاب صورت می‌گرفت قطعاً استان‌های دیگر که قابلیت و شأنیت قرآنی فوق‌العاده‌ای دارند می‌توانستند پایتخت قرآنی کشور باشند.

این مبتهل بین‌المللی قرآن بیان کرد: مسئله‌ای که اذهان و جامعه قرآنی ما را سردرگم کرده این است که این اتفاق چرا بدون برنامه‌ریزی و با این همه عجله رخ داد و چرا فاکتورها و محورها و سنجش‌ها که باعث شد استان بوشهر انتخاب شود، اعلام نشد. در ضمن این کار را با انتخاب خادمان قرآن که توسط معاونت قرآن وزارت ارشاد انجام می‌شود مقایسه کنیم که چقدر با نظم و دقیق رخ می‌دهد و همه ظرفیت‌های کشور در آن دیده می‌شود، لذا لازم بود همزمان با انتخاب پایتخت قرآنی کشور حداقل فعالان قرآنی استان‌ها هم به یقین برسند که این اتفاق بر اساس فاکتورهایی بوده که از قبل برنامه‌ریزی شده و مدارک، آمار و ارقامی جمع‌آوری شده است و استان بوشهر بر اساس شرایطی که داشته انتخاب شده است.

موسوی در پایان با بیان اینکه برای این کار اصلاً اطلاع‌رسانی نشد و به دلیل ابهام، حلاوت این انتخاب و کار تقریباً کم شده و از بین رفته است، گفت: چون این اتفاق بدون علمیت و آشنایی رخ داده است فعالان قرآنی سردرگم هستند.

انتهای پیام
captcha