شاخص‌های معرفی پایتخت قرآنی کشور اعلام شود
کد خبر: 3981563
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

شاخص‌های معرفی پایتخت قرآنی کشور اعلام شود

قاری برجسته استان فارس با اشاره به معرفی پایتخت قرآنی کشور از سوی معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت معرفی شاخص‌های این کار تأکید کرد و گفت: در این زمینه امکان نظر سنجی عمومی یا تخصصی از فعالان قرآنی وجود دارد.

محمد مهدی روحانی، قاری برجسته کشور و استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به معرفی پایتخت قرآنی کشور از سوی معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قطعاً هر استانی برای خودش وزنه‌ای در حوزه قرآنی دارد اگرچه در برخی از استان‌ها کم و زیاد می‌شود.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: اینکه بوشهر را به‌عنوان قطب قرآنی کشور اعلام کردند جای تأمل دارد اما ای کاش شاخص‌های خود را برای این کار اعلام کرده بودند یا از نظرسنجی عمومی یا تخصصی از فعالان و متخصصان قرآنی استفاده می‌شد که در این زمینه هم یک انتخاب دقیق‌تری داشته باشند.

روحانی در عین حال این نکته را یادآور شد که ما نمی‌خواهیم شایستگی‌های استان بوشهر را زیر سؤال ببریم و به هر حال تا آنجایی که شناخت داریم استان دغدغه‌مندی در حوزه قرآنی هستند اما این جای تأمل دارد و می‌توان با مشخص کردن شاخص‌هایی در انتخاب دقیق‌تر قطب قرآنی بهتر عمل کرد.

این قاری برجسته استان فارس تأکید کرد: مسلماً معرفی یک منطقه به عنوان قطب قرآنی کشور تأثیر خوبی در روند فعالیت‌های قرآنی و همچنین تشویق قرآنیان برای ادامه فعالیت‌ها خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha