ظرفیت‌های قرآنی فارس با کم‌توجهی نمایندگان استان دیده نشد
کد خبر: 3982240
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
ملزومات قطب قرآنی شدن / ۴

ظرفیت‌های قرآنی فارس با کم‌توجهی نمایندگان استان دیده نشد

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس با انتقاد از اینکه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی توجه جدی به مسائل قرآنی ندارند، این مسئله را یکی از عواملی دانست که موجب شد ظرفیت‌های قرآنی استان برای تبدیل به قطب قرآنی کشور دیده نشود.

محمدحسین اسلامی، مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به معرفی پایتخت قرآنی توسط وزارت ارشاد طی ماه‌های اخیر گفت: در این زمینه باید اول از مسئولان استانی خود و بعد از آن مسئولان کشوری مطالبه‌گری کنیم که چرا نباید به عنوان قطب قرآنی در کشور مطرح باشیم.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های قرآنی منحصر‌به‌فرد استان فارس گفت: در استان مؤسسه بزرگی داریم که اثرگذاری آن در کل کشور مشهود است. یک روستا در استان فارس توانسته تبدیل به قطب قرآنی کشور و جامعه قرآنی کشور را تحت تأثیر خود قرار دهد. مرکزیت مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در استان فارس و شهرستان استهبان و روستای محمدآباد قرار دارد و این نشان می‌دهد که استان فارس حرف زیادی در مسائل قرآنی برای گفتن دارد اما نگاه مسئولان کشور نسبت به استان ما ضعیف است.


بیشتر بخوانید:


عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس از عملکرد نمایندگان استان در این زمینه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه نمایندگان انقلابی استان فارس توجه جدی به مسائل قرآنی ندارند و این بی توجهی‌ها باعث شده است که بسیاری از ظرفیت‌های استان به لحاظ فرهنگی و قرآنی را از دست دهیم و یکی از آن‌ها همین مسئله بود که ما لیاقت اینکه به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی شویم، داشتیم اما کسی از مسئولان استان از این قضیه حمایت و پشتیبانی نکرد و آن را از دست دادیم.

وی تصریح کرد: اگر نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان استان به مسائل و ظرفیت‌های قرآنی استان توجه جدی نداشته باشند، مطمئناً بسیاری از کارهایی که در آینده باید دنبال کنیم و به سمت استان بیاوریم از دست خواهیم داد.

اسلامی با بیان اینکه باید اول خودمان متوجه شرایط قرآنی استان شویم، اظهار کرد: تاکنون نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی یک جلسه با فعالان قرآنی استان برگزار نکرده‌اند و اگر این اتفاق نیفتد، قطعاً از مشکلات و ظرفیت‌های قرآنی استان هم اطلاع پیدا نخواهند کرد.

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس با یادآوری اینکه با توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد است که می‌توان متوجه ظرفیت‌های قرآنی استان شد نه دستگاه‌های دولتی، گفت: نمایندگان انقلابی باید پای درد دل مؤسسات، نخبگان و پیشکسوتان قرآنی بیایند و سپس نقاط قوت و ضعف‌های این نوع فعالیت‌ها را احصا کنند تا بتوانند از مجموعه‌های قرآنی استان دفاع کنند اما متأسفانه چنین اتفاقی تاکنون نیفتاده است و در نتیجه موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم و این مسئله به ضررمان تمام می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: نمایندگان مجلس همان توقعی که مجلس انقلابی باید داشته باشد را محقق کرده و نگاه انقلابی هم به مسائل فرهنگی و قرآنی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha